Postavení pojišťoven v 1. pololetí 2011: Ostatní pojišťovny


			Postavení pojišťoven v 1. pololetí 2011: Ostatní pojišťovny

Menší pojišťovny hrají stále čím dál větší úlohu na pojistném trhu, když roste jejich podíl jak v NŽP (tam po určitém zhoršení v 1. čtvrtletí), tak i v ŽP.

Ze soustavného posilování menších pojišťoven je zřejmé, že situace na trhu se postupně mění v jejich prospěch. Větší roli přitom hrají v ŽP, než v NŽP, kde ovšem pro změnu svoji souhrnnou pozici na trhu rychleji zlepšují. Jejich postupné posilování potvrzují také výsledky za běžný rok.

Následující tabulka pak dokládá, jak se dařilo pojišťovnám v 1. a ve 2. čtvrtletí.

Menší pojišťovny měly lepší výsledky ve 2. čtvrtletí přesto, že celý trh naopak ve 2. čtvrtletí zaznamenal zhruba o 10 % méně pojistného než v 1. čtvrtletí.

Z této skupiny mají největší podíl pojišťovny AXA-ŽP – 2,1 % (její neživotní „sestra“ dosahuje výrazně menších objemů), Cardif – 1,5% a Metlife Amcico – 1,4%. Ostatní pojišťovny mají podíl menší než 1 %. Největšího relativního růstu dosáhly pojišťovny Aviva (+62,3 %), Evropská cestovní (+44,9 %) a Slavia (o 32,7 %). Pobočka Deutscher ring Lebensversicherung sice také rostla výrazně (+37), ale dosáhla zanedbatelný objem pojistného (29 miliónů).

Do první desítky pojišťoven v NŽP se prosadily Cardif (8., 2,5 %) a Slavia (9., 1,1 %). Ostatní pojišťovny dosáhly menšího podílu než 1 %. To platí i pro marketingově velmi aktivní pojišťovnu Direct, která je až 17. s podílem 0,5%. Nejvíce relativně rostly pojišťovny Victoria (+47,5 %), Evropská cestovní (+44,9 %) a Slavia (+32,7 %).

V ŽP jsou další pojišťovny dosahující podílu alespoň 1% zastoupeny takto: AXA-ŽP (8., 4,1 %), Metlife Amcico (11. 2,5 %), Aviva (13, 1,8 %) a. AEGON (14., 1,5 %). Nejvíce relativně rostly pojišťovny Aviva (o 62,3 %) a AXA-ŽP (o 31,9 %). Výrazněji rostla z malého základu i již zmíněná pobočka Deutscher Ring (+37%).

Obr. 19 - Ostatní pojišťovny - souhrnný podíl na trhu za 1. pololetí

NESS Czech s.r.o.

Kateřina Lhotská

Zdroj: NESS Czech s.r.o.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články