Růst jednorázově placeného pojištění - a co bude dál?


			Růst jednorázově placeného pojištění - a co bude dál?
18.8.2010 Pojistný trh

Růst ŽP a celého trhu byl nejvíce ovlivněn růstem jednorázového pojistného. Celkový objem za 1. pololetí je téměř 13,7 miliardy, což je meziročně růst o 6,4 miliardy a tedy o téměř 89 %. Nelze si nevšimnout, že k tomuto prudkému vývoji došlo po poklesu v roce 2009. Především bankopojišťovnám se podařilo podpořit (a dost možná i vyvolat) chuť klientů investovat dlouhodobě svoje finanční prostředky do pojištění. Podle vyjádření pojišťoven v tom hraje velkou roli i stále přetrvávající poptávka po produktech s garantovaným zhodnocením.

 

Celkový pohled na trh je pravděpodobně zkreslený již zmiňovanou nekonzistencí v reportovaných datech za Komerční pojišťovnu. Z tohoto důvodu nemusí být přesný ani graf na Obr. 8. Nicméně i po zreálnění dat za Komerční pojišťovnu (přesun 600 miliónů z jednorázů do běžně placeného) je tato pojišťovna nejsilnější. Z ostatních získala nejvíce jednorázově placeného pojistného ČSOB Pojišťovna, která navýšila objem o 760 miliónu, což je více než 50% nárůst. Ještě rychleji rostlo jednorázové pojistné u Pojišťovny ČS (o 1,1 miliardy, což je téměř o 109 % více). Nicméně je u všech těchto pojišťoven podíl jednorázově placeného pojistného příliš vysoký a stále roste.

U jednorázů se naplno projevuje rozdíl mezi skupinami – absence bankovního prodejního kanálu v případě PPF. Nicméně platí, že tato skupina dosahuje obecně přijímaného „bezpečného“ rozmezí pro podíl jednorázového pojistného – 10–20 %, zatímco VIG je tomuto rozmezí výrazně vzdálena a podíl jednorázů v jejím případě nadále roste.

Kateřina Lhotská

 

Share/Bookmark
Zdroj: Kateřina Lhotská, NESS Czech s.r.o.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články