Komerční pojišťovna: Začneme prodávat prostřednictvím makléřů


			Komerční pojišťovna: Začneme prodávat prostřednictvím makléřů
26.7.2010 Rozhovory

Komerční pojišťovna působí na českém trhu téměř 15 let. Hrubé předepsané pojistné v životním pojištění dosáhlo v loňském roce 4 558 miliónů korun, což pojišťovnu vyneslo na 6. místo na trhu životního pojištění. Tržní podíl dosáhl 7,7 %, což je víc než dvojnásobné číslo ve srovnání s rokem 2008, kdy byla pojišťovna na 9. místě s tržním podílem 3 %. Zázemí Komerční banky v tomto případě bezesporu dělá své. Finanční skupinu Komerční banky tvoří osm dceřiných společností, v sedmi z nich má KB nadpoloviční podíl. V Komerční pojišťovně a.s. je to 49 %. Skupina Komerční banky je součástí mezinárodní skupiny Sociéte Générale.

O dalším směřování Komerční pojišťovny jsem si povídala s ředitelem úseku vývoje a členem představenstva Stéphanem Corbetem. Přestože o ekonomických věcech jsme hovořili jen v angličtině, Stéphan Corbet mluví také velmi slušně česky.


*Žijete v Praze? A jak se Vám tu líbí?

Moc se mi tu líbí. Měl jsem možnost vrátit se do Paříže, ale rozhodl jsem se, že raději zůstanu tady. Minulý rok jsem se v ČR oženil.


*V prvním čtvrtletí letošního roku jste dosáhli podílu na trhu ve výši 16,5 %. V životním pojištění tak Komerční pojišťovna obsadila dokonce druhé místo. Jak se to dělá? Máte na to nějaký recept?

Nelze jednoznačně odpovědět, příčin našeho úspěchu je rozhodně víc. Základ je v produktech, které Komerční pojišťovna nabízí, zejména prostřednictvím Komerční banky, svým klientům. V průběhu finanční krize klienti odmítali produkty, které by obsahovaly riziko poklesu hodnoty, zájem byl pouze o garantované produkty. A právě tuto poptávku jsme dokázali našimi produkty uspokojit. Šlo o dlouhodobá řešení.


*Co si lze představit pod dlouhodobým produktem?

Je to doba minimálně pěti let. Ale máme v nabídce i produkty na delší období.


*Vyhledávají investiční životní pojištění? Respektive, roste obliba tohoto produktu?

Investiční životní pojištění je velmi úspěšný produkt, což potvrzuje zájem o Vital Invest. To je investiční životní pojištění, které umožňuje investovat do komplexní nabídky fondů včetně varianty s garantovaným zhodnocením.

Klient si zároveň může zvolit, jaká výše pojistného má jít do spoření a jaká na krytí rizika. V případě spořící varianty se žádné pojistné nepoužívá na krytí rizika, zatímco když si klient pořídí například ochrannou variantu, tak se 22,5 % z pojistného použije na krytí rizika.


*Ale na horní příčky tabulek jste se dostali i zásluhou životního pojištění Vital Premium. Kolik činí v případě tohoto pojištění jednorázový vklad?

Náš produkt Vital Premium oslovuje klienty, kteří hledají nadstandardní garantované zhodnocení finančních prostředků. Minimální vklad je 5 miliónů korun. Zaplacené pojistné je zhodnocováno technickou úrokovou mírou a k tomu každý rok vyhlašujeme sazbu minimálního celkového zhodnocení.

Za rok 2009 tak bylo klientům připsáno celkové zhodnocení 3,6%, v letech předchozích v průměru 3,5%.


*Letos na jaře jste oslovili klienty speciální nabídkou. To je zřejmě jednou z příčin toho, že jste se v letošním prvním čtvrtletí dostali na 2. místo v životním pojištění.

Od 18. ledna do 30. dubna probíhal prodej Zajištěného fondu Forte 2. Fond byl určený všem, kdo chtějí využít výnosového potenciálu investice do akcií, ale zároveň nechtějí riskovat a chtějí mít zaručené minimální zhodnocení investovaných prostředků. Klientům Komerční pojišťovna zaručuje ke dni splatnosti návratnost částky vložené do fondu a k tomu minimální výnos ve výši 13 %. Výkonnost fondu je odvozena od vývoje akcií 25 firem.

Právě prodej Zajištěného fondu Forte 2 byl příčinou toho, že jsme se dostali v prvním čtvrtletí na druhou příčku v prodeji životního pojištění. Výsledek lze považovat za společný úspěch Komerční pojišťovny a Komerční banky.


*Jaký byl zisk Komerční pojišťovny v roce 2009?

Hospodářský výsledek za loňský rok činí 71,7 miliónů korun. Dosáhli jsme nejlepších obchodních výsledků v naší historii. Celkový objem hrubého předepsaného pojistného dosáhl 4 825 miliónů korun. Naši akcionáři mohou být s takovým výsledkem spokojeni.


*Nabízíte i on-line prodej některých produktů?

Výhledově vnímáme on-line prodej jako velmi důležitý distribuční kanál. Komerční pojišťovna již nyní nabízí on-line cestovní pojištění a hodláme se zaměřit i na další produkty, které by šly tímto kanálem našim klientům nabízet. Výhodou tohoto způsobu distribuce je nižší nákladovost, která se projeví nižší cenou pro klienta. Zároveň klient získává komfort v podobě možnosti sjednání pojištění z pohodlí domova.


*Prodáváte všechny své produkty jen prostřednictvím Komerční banky?

Ještě do nedávna jsme naše produkty prodávali většinou jen prostřednictvím Komerční banky a jejích dceřiných společností - Modrá pyramida stavební spořitelna, Essox (Jde o dceřinou společnost Komerční banky, která na českém trhu poskytuje úvěrové a leasingové služby - pozn. red.) a Penzijní fond Komerční banky.

Před dvěma lety jsme se rozhodli rozvíjet náš současný byznys společně s externími partnery. Oslovujeme proto makléře, finanční instituce, aby s námi spolupracovali a věříme, že rozvoji vzájemné spolupráce pomohou i naše zkušenosti s Komerční bankou. Těmto kanálům nabízíme velmi zajímavé produkty.

Jsou zaměřeny především na pojištění rizik a hypoték. S makléři se setkáváme a prezentujeme jim naše řešení.


*Jde tedy o zcela novou cestu, kudy se chce Komerční pojišťovna ubírat?

Ano, je tomu tak. Bezesporu je to cesta velmi zajímavá, musíme se ještě hodně učit, ale věřím, že bude úspěšná. Budeme se s makléři scházet, vysvětlovat jim, jaké produkty nabízíme a v čem jsou jejich výhody proti konkurenci.

Věřím, že právě znalosti a zkušenosti makléřů nás mohou posunout dál, pomohou nám získat další klienty a díky tomu i větší podíl na trhu.


Děkuji Vám za rozhovor.

Dagmar Šístková

 

Share/Bookmark

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články