Aleš Krištof: Na zkvalitnění a zrychlení likvidačních procesů se musí neustále pracovat


			Aleš Krištof: Na zkvalitnění a zrychlení likvidačních procesů se musí neustále pracovat
12.11.2014 Rozhovory

Přinášíme vám rozhovor s panem Ing. Alešem Krištofem, Ph.D., který je ředitelem úseku likvidace v Triglav pojišťovně. I když na své pozici působí teprve půl roku, je rozhovor plný zajímavých postřehů týkajících se nejen fungování úseku likvidace, ale i pojistných události, se kterými se ze své pozice ředitele likvidace setkává.

Jaká byla Vaše vize a ambice při nástupu do Triglav pojišťovny na pozici ředitel úseku likvidace?
Mojí ambicí bylo, je a bude „být přínosem“. V průběhu více jak půlročního působení v Triglav pojišťovně jsem se jako ředitel úseku likvidace setkal s řadou nedostatků jak v oblasti nastavení procesů, tak i v oblasti personálního obsazení a komunikace. Postupně se snažím tyto nedostatky odstraňovat. Jsem přesvědčen, že vyřešení zmíněných oblastí bude velkým přínosem.

Co považujete za svůj největší profesní úspěch na novém působišti po půlročním řízení úseku likvidace?
Na to je těžké po tak krátké době odpovědět. Dílčí kroky, které vedou k ustálení procesů a personálního obsazení a zlepšení komunikace úseku likvidace nepovažuji za profesní úspěch. Pokud bych však měl i tak vyzdvihnout úspěchy, které se nám na úseku likvidace podařily, pak bych zmínil například navázání nové spolupráce v oblasti prohlídek vozidel po škodních událostech, dále pak výrazný posun k lepšímu v oblasti reportingu směrem k mateřské společnosti a v neposlední řadě příprava a v podstatě spuštění nového call centra pro potřeby likvidace.

Nicméně, profesním úspěchem bude až vysoce profesionálně fungující „likvidace“. Byl bych také moc rád, pokud by lidé na úseku likvidace začali více pracovat jako jeden tým.

Jak hodnotíte postavení Triglav pojišťovny na českém trhu, co se týká rychlosti a kvality likvidace pojistných událostí?
Osobně si myslím, že je Triglav pojišťovna resp. rychlost a kvalita likvidace srovnatelná s konkurencí. Dostávají se ke mně jak stížnosti, tak také pochvaly na průběh likvidace. Jak už jsem však předestřel v předchozích odpovědích, pracujeme neustále na zkvalitnění a zrychlení likvidačních procesů, prostor ke zlepšení tu tedy je.

Jaké jsou plány Triglav pojišťovny na zlepšení v oblasti likvidace?
Už jsem to naznačoval:

a) zjednodušit a přesně nastavit procesy,

b) doplnit tým likvidace o 2-3 kolegy a

c) zvýšit „dovolatelnost" na úsek likvidace a to pomocí spuštění nového call centra, což povede k výraznému zkvalitnění našich služeb.

Máte nějakou radu pro motoristy, jak postupovat v případě pojistné události, na co si dát pozor?
Pokud možno předcházet jim. Ale vážně, pokud již nějaká škodná událost nastane, je nutné nahlásit neprodleně událost dané pojišťovně, která poškozenému sdělí, jak dále postupovat, co bude k vyřízení pojistné události potřebovat a případně mu poskytne asistenční pomoc (odtah atd.). Varuji před využíváním „náhodně“ kolem projíždějících „pomocníků“(rozumějte crashhunterů), kteří motoristům nabídnou „kompletní servis“ včetně odtahu, opravy a samozřejmě také využití náhradního vozidla. Při neúměrně dlouhé „opravě“ pak pojišťovna krátí pojistné plnění např. právě na to náhradní vozidlo.

Jaké jsou nejčastější pojistné události? Jaká rizika klienti nejvíce podceňují a co byste jim poradil ze své vlastní zkušenosti?
Zcela jistě jsou to škody z povinného ručení, kdy je škoda způsobená druhé straně. A co bych poradil? Každý člověk, který usedá za volant, by měl mít vůči ostatním účastníkům silničního provozu respekt a jezdit se zvýšenou opatrností. To velmi často v silničním provozu postrádám a vidím to jako velké riziko.

Jaké je Vaše osobní krédo?
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní. Nic není nemožné, stačí jen chtít.

Přestože své náročné manažerské práci věnujete jistě mnoho času, najdete nějaký čas i na koníčky?

Mezi mé zájmy patří sport zejména pak fotbal a tenis. Bohužel času na ně moc nezbývá. Dále pak zahrada, letos jsem začal včelařit, mám sice jen dvě včelstva, ale na vyčištění hlavy je to plně dostačující a časově zatím nenáročné.

Triglav pojišťovna

Zdroj: Triglav pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články