INSIA je součástí českého pojišťovnictví už 23 let


			INSIA je součástí českého pojišťovnictví už 23 let
26.11.2015 Rozhovory

V letošním roce slavilo mnoho pojišťoven a finančních společností v České republice 20 let působení na trhu. INSIA však pamatuje úplné počátky českého pojistného trhu. Od roku 1992 vyrostla síť INSIA ze dvou nadšenců zakladatelů na šedesátičlenný tým táhnoucí za jeden provaz.

Jaké byly začátky příběhu, který si lze snadno představit na stránkách Forbesu, a který může být příkladem i pro současné začínající podnikatele? Na to jsme se zeptali Ing. Ivana Špirakuse, spoluzakladatele a generálního ředitele společnosti INSIA.

Jsme v horním patře centra Atrium Flora a procházíme recepcí, jejíž stěny jsou ověšeny diplomy, oceněními a auditorskými certifikáty, obsahující samá superlativa. Z oken kanceláří jsou vidět podzimně zbarvené koruny stromů a Vinohradská třída. Ivan Špirakus nás vede kancelářemi INSIA, kde vládne čilý ruch.

V současné chvíli tady máme tým šedesáti lidí, kteří se starají o téměř 1600 našich partnerů,“ rychle poznamená generální ředitel, zatímco procházíme do jeho kanceláře, „na začátek roku chystáme kompletní přestavbu kanceláří, abychom vytvořili ještě příjemnější prostředí,“ dodává.

Usedáme do pohodlných křesel v kancelářích managementu společnosti a já tasím z poznámkového bloku první otázky.

23 let. To je déle, než tu jsou mnohé velké pojišťovny. Jaký byl trh tehdy a jaké byly ty rané začátky?

Pravda je, že mnoho současných velkých hráčů tu ještě nebylo a profese makléře byla opravdu v plenkách. Krátce po vysoké škole jsem vytušil potenciál, který se zde tomuto oboru otevíral, a začal jsem na sobě pracovat, abych u toho mohl být. Sháněl jsem zahraniční publikace, spolu s tím se učil i jazyk, abych jim vůbec rozuměl a každé setkání s klientem bylo dobrodružství.

Jak to myslíte dobrodružství?

No, jelikož jsme byli opravdu na začátku, tak se nám často stalo, že klient něco požadoval a já jsem teprve po té musel zjistit, zda to jde a jak se to dá udělat. Díky příkladům ze zahraničí i rostoucímu počtu kontaktů samozřejmě rostly zkušenosti a vše šlo snáze. I dnes se však v této branži setkáváte s unikátními případy řešení rizik. To je jedna z věcí, které mě na této profesi stále moc baví.

Jak tehdy klienti vnímali význam pojišťovacího makléře?

Pravdou je, že na začátku devadesátých let jsme často museli klientům pojem pojišťovací makléř sami vysvětlovat. Jaké jsou jeho povinnosti vůči klientovi a čím pro něj může být užitečný. Dnes už to naprostá většina chápe, což nám ostatně dokazují i naše pravidelné průzkumy vnímání pojišťovacího makléře veřejností. Jak tehdy tak dnes však záleží nejvíce na vzájemné důvěře a na kvalitě služeb. To je podle mého názoru základem pro dlouhodobou spolupráci. A o to se všemi našimi partnery usilujeme každý den.

Mohl byste nám vyjmenovat stěžejní okamžiky, které byly pro vývoj společnosti INSIA zásadní?

Pominu-li samotné založení společnosti a pionýrské začátky v devadesátých letech, tak velkým milníkem bylo spuštění vlastního informačního systému YETI v roce 2003 a následně vznik sítě INSIA, jak ji známe dnes. Pak samozřejmě vstup na zahraniční trh, když jsme v roce 2006 začali fungovat na Slovensku. Nejvýznamnější milník v naší historii bylo určitě navázání partnerství s největší světovou makléřskou společností Marsh v roce 2011. Následně byla založena společnost INSIA Europe SE, která působí v několika zemích EU včetně Itálie.

Letos se INSIA umístila v žebříčku TOP 30 makléřů 2014 i v anketě Pojišťovací makléř roku opět na předních příčkách. Jaká je další strategie společnosti?

Přední pozice v anketách a žebříčcích jsou pro nás potvrzením správnosti naší cesty, ale jak se říká, vždy je co zlepšovat. V následujícím roce máme v plánu ještě aktivněji oslovovat nezávislé pojišťovací i hypoteční makléře a zprostředkovatele a nabízet jim společné podnikání ve franšízovém modelu, který je nyní často nazýván broker pool. Hodláme však spolupracovat jen s kvalitními zprostředkovateli, kteří mají stejné hodnoty, které vyznává INSIA.

Které to jsou?

INSIA se dostala tam, kde je díky tomu, že odvádíme kvalitní práci a klienti vnímají hodnotu, kterou jim profesionální poradce INSIA přináší. Máme důvěru našich klientů, neustále přinášíme nová řešení jejich potřeb v ochraně před různými riziky. Do inovací investujeme značné prostředky a díky tomu můžeme našim partnerům nabídnout, jak unikátní systém YETI, tak produkty a podmínky, které nenabídne nikdo jiný.

Jaký je nyní nejvýraznější cíl Vaší společnosti?

Na evropském trhu bude rozhodující, jak se kdo dokáže přizpůsobit  nové Směrnici EU o distribuci pojištění a její adaptaci do národních legislativ jednotlivých zemí. To nastaví pravidla našeho podnikání na další desetiletí. Vývoj, který se v legislativě odehrává, si vyžaduje naši plnou pozornost, protože nám přináší velké příležitosti k rozvoji našeho podnikatelského modelu ve všech zemích, kde působíme. Náročnější regulace obecně posiluje nabídku INSIA menším makléřským firmám a nezávislým profesionálům, protože plnění nových požadavků na IT podporu a právní záležitosti je efektivnější pro větší firmu. Potvrzuje se tak význam našeho motta ve vztahu k našim partnerům: “Buďte samostatní, ale ne sami”  

Zdroj: oPojištění.cz

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články