Jakub Strnad z Allianz získal ocenění Pojišťovák roku 2011


			Jakub Strnad z Allianz získal ocenění Pojišťovák roku 2011
10.11.2011 Rozhovory

Předseda představenstva Allianz pojišťovny Jakub Strnad byl zvolen v soutěži Banka roku 2011 Pojišťovákem roku. Jde o ocenění nejlepšího generálního ředitele pojišťovny v České republice, které je o to významnější, že ho ze svého středu zvolili sami nejvyšší představitelé dvacítky nominovaných pojišťoven. V pojišťovnictví se Jakub Strnad pohybuje od roku 1997. Do Allianz pojišťovny přišel vloni v březnu, předtím působil téměř dva roky jako generální ředitel a předseda představenstva České podnikatelské pojišťovny. Co nově zvolený Pojišťovák roku soudí o svém oboru a jak vidí jeho současnost a vývoj?


Je pojišťovnictví nudné?

S tím v žádném případě nesouhlasím. V pojišťovnictví pracuji 15 let a každý rok mám stále víc nápadů. Co bychom mohli udělat za nové produkty, jaké nové služby bychom mohli nově nabízet, jak bychom mohli změnit stávající produkty… A mám jich pořád víc, než kolik je možné jich v pojišťovně uskutečnit.


Jaké pojištění je nejlepší?

V podnikání bohužel platí, že cena je vždy na prvním místě. Ale současně je také pravdou, že nejlevnější není vždy nejlepší. V případě pojišťovny by proto mělo jít o nejlepší pojištění za rozumnou cenu.


Jak bude vypadat pojistný trh v roce 2015?

Cena neživotního pojištění bude ještě dva tři roky kvůli silné konkurenci klesat. Pak se dostane blízko k nulové marži, což bude pro všechny klienty nejvýhodnější okamžik. Pevně doufám, že do tří čtyř let se nám podaří výrazně zvýšit profesionalitu pojišťovacích zprostředkovatelů. Chtěl bych, aby o nich v roce 2015 lidé přemýšleli jako o těch, kteří jim pomáhají a nikoliv chtějí vydělat.


Nahradí lidi v pojišťovnictví technika?

Stejně jako jiné obory podnikání, vyžaduje i pojišťovnictví modernější postupy na straně software a výpočetní techniky. Do našich pojistných podmínek už proto musíme zahrnovat nejnovější technologické trendy. Pod vlivem silné optimalizace z posledních deseti let už si dnes některé poradenské firmy myslí, že technika zvládne úplně všechno a že lidé jsou až druhořadí. Jsem přesvědčen, že tomu tak není. Lidé jsou stále na prvním místě a odbornost těch, které zaměstnáváme, je pro nás klíčová.


Jak se bude rozvíjet Allianz pojišťovna?

Chtěl bych, aby Allianz pojišťovna v České republice posílila a aby také u nás měla tak důstojné postavení, jako má v mnoha jiných zemích na světě.

Allianz

Zdroj: Allianz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Jak si Alianz vylepšuje postavení na trhu

Ing. Miloslav Matouš,  7. 6. 2017

Pan Strnad vede pojišťovnu, která se mého zetě snaží okrást. Zeťův podnikatelský Peugot poškodila nárazem zprava řidička, když mu nedala přednost. Vinu uznala. Alianz zeti sdělila, že má nárok na náhradní vozidlo na 5 dní a hned věděla, že jde o tzv. totální škodu. Nakonec mu nabídla náhradu 4111 Kč !!!! s tím, že zbytky vozidla mu pomůže někdo prodat. Podle dvou rozhodnutí ÚS má přitom takto poškozený nárok na úhradu opravy vedoucí ke znovuzprovoznění vozidla a také k poskytnutí náhradního vozidla po celou dobu opravy. Jenomže pan Strnad vede pojišťovnu tak, aby dle něj získala důstojné místo na trhu a takové jednání je tedy prostředek, jak toho dosáhnout. Ale já udělám vše proto, aby se zeťovi dostalo plné náhrady za opravu, odtažení vozidla, ušlý výdělek a případně náhrady právního zastoupení. Miloslav Matouš, akuregen@atlas.cz

Související články