Jan Vlček: K stopadesátému výročí výrazně překročíme miliardu v předepsaném pojistném


			Jan Vlček: K stopadesátému výročí výrazně překročíme miliardu v předepsaném pojistném
20.7.2015 Rozhovory

Rozhovor s obchodním ředitelem Slavia pojišťovny Janem Vlčkem o strategických plánech, trendech a očekávaném rozvoji společnosti i trhu.

 

Čím se Slavia pojišťovna liší od konkurence?

Slavia pojišťovna je ryze česká společnost. Denně se jako zákazníci rozhodujeme, zda podpoříme české výrobky. Máme právo vědět, kde a kým byl námi zakoupený produkt vyroben. A podobné je to s pojištěním. Slavia pojišťovna je největší ryze českou pojišťovnou, která je u nás pevně zakořeněna a hrdě se hlásí ke své dlouholeté tradici. Český vlastník dobře rozumí lokálnímu prostředí, zisky daní v ČR a kontinuálně buduje českou pojišťovnu pro místní trh. Už mnohokrát se stalo, že nadnárodní skupina u nás otevřela svou filiálku, ale po pár letech tuzemský trh opustila. To se našim klientům stát nemůže. Klientům nabízíme pojištění „šité na míru“ včetně unikátních produktů, mezi které patří například pojištění zastupitelů. My nejsme nuceni plnit požadavky nadnárodního vedení sídlícího mimo ČR. Mluvíme i myslíme česky, a to pozitivně ovlivňuje i naši obchodní strategii a přístup k našim klientům. Těší mě, že si naši klienti cíleně vybírají pro své pojištění kapitálově silnou českou firmu.   


Jaká je dlouhodobá strategie Slavia pojišťovny?

Slavia pojišťovna je neživotní pojišťovna, která dlouhodobě nabízí širokou škálu občanského i podnikatelského pojištění. Retailový klient si může vybrat tradiční produkty, mezi něž patří autopojištění či úrazové pojištění. Toto portfolio vhodně doplňujeme o další nabídku, kterou většina velkých pojišťoven nenabízí, např. pojištění bezkrevní léčby či zdravotní pojištění cizinců. Stejně pestrý rozsah produktů poskytujeme i v podnikatelském pojištění. Makléři, kteří s námi spolupracují delší dobu, vám mohou potvrdit, že zvládneme pojistit sebesložitější riziko. V budování široké produktové základny, která se snadno vyrovná větším pojišťovnám, chceme pokračovat a postupně ji dále rozšiřovat dle vývoje potřeb českého trhu.

Za minulý rok se nám podařilo vyrůst v podnikatelském pojištění o 15 %. V současné době evidujeme nárůst v cestovním pojištění a také v pojištění domů a domácností.  Zde se odráží naše kvalitní a neúnavná práce při tvorbě produktů. První polovina roku 2015 byla ve znamení aktualizace tarifů a systémových nastavení v autopojištění. Zde například výpočet sazby pro nové klienty a k výročí považuji za nejférovější z nabídek všech pojišťoven na trhu. Každou pojistku totiž individuálně k výročí posuzujeme, abychom dosáhli co možná nejosobnějšího přístupu pro naše klienty. Neustále investujeme do modernizace a zlepšování klientského servisu.

Z obchodních plánů prozradím, že na konci roku 2016 bychom měli překročit miliardu v předepsaném pojistném.

Jaké jsou aktuální trendy na českém pojišťovacím trhu?

V oblasti neživotního pojištění, které naše pojišťovna nabízí, panuje neúprosný souboj o klienta. Obdobně jako v případě životního pojištění.

Autopojištění je ovlivněno silným tlakem na cenu. Avizované plošné zdražení zapříčiněné zákonnými úpravami bych však označil spíše za mediální bublinu velkých pojišťoven. Pojistný trh na zákonné změny může reagovat také přesnější segmentací u nových pojistek a individuálními retencemi k výročí trvání smlouvy. Slavia pojišťovna byla jednou z prvních společností na trhu, která k těmto opatřením přistoupila. A to i přesto, že patříme v prodeji povinného ručení k menším hráčům. Reálný výsledek politiky velkých pojišťoven je takový, že na trhu i v roce 2015 najdeme více aut za menší předepsané pojistné, ovšem k reálnému tlaku na cenu zatím nedochází.

Jak vidíte další vývoj trhu?

Oblast autopojištění jistě nemine vlna zdražování. Impulz k ní dávají především nárůsty škod plynoucí z nového občanského zákoníku. Domnívám se, že z tohoto segmentu pojištění odejdou další hráči. Ohlášen je prodej Wüestenrot pojišťovny a myslím si, že se stáhnou také dlouhodobě silně ztrátové filiálky nadnárodních skupin. Velký tlak v celoevropském měřítku pak vyvíjí na pojišťovny směrnice evropského parlamentu a rady Solvency II. Tady se nebojím říct, že směrnice je přímo namířena proti malým pojišťovnám a řekněme pluralitě trhu, jak u nás, tak v celé Evropě. Z hlediska Slavia pojišťovny mě pak může těšit, že v implementaci Solvency II postupujeme podle plánu a jsme „největší z nejmenších“.

Jak se budou podle vás v budoucnu vyvíjet způsoby prodeje pojištění?

Mezi trendy patří možnost sjednat běžná pojištění stále ve větší míře přes internet. Po etablování online prodejů v oblasti cestovního pojištění a autopojištění pozoruji skokový nárůst v on-line prodejích i u dalších druhů pojištění, která byla donedávna prodávána výhradně prostřednictvím poboček. Jsem rád, že Slavia pojišťovně se daří reagovat na tyto trendy a na českém trhu patří mezi průkopníky v prodeji online retailového pojištění. Trh srovnávačů povinného ručení zaznamenal před dvěma lety mohutný odliv velkých pojišťoven. Slavia pojišťovna se tohoto hromadného odchodu neúčastnila a účastnit ani neplánuje. Ostatně, většina pojišťoven se s postupem času k tomuto trhu vrací, a dává nám tak za pravdu. Myslím, že Slavia pojišťovna dobře demonstruje, že online a fyzická distribuce se mohou efektivně doplňovat.

V posledním roce se projevil také trend propojení online prodejců s úspěšnými velkými MLM sítěmi. Nicméně tyto snahy jsou teprve na začátku a zatím se nezapojily největší online prodejci. Stejně tak lokální online trh se oproti západním zemím rozvíjí velmi pozvolna.

Jaká oblast pojištění bude podle vás v následujících letech růst?   

Jednoznačně propojištěnost v oblasti pojištění nemovitostí a domácnosti a nadále se bude navyšovat i propojištěnost mezi povinným ručením a havarijním pojištěním. Myslím, že masovým trendem se brzy stane osobní připojištění nadstandardu ve zdravotnictví. 

Čím jsou Češi v oblasti pojištění specifičtí?

Češi jsou ve svém přístupu k financím obecně velice konzervativní a neradi si zvykají na změny. Proto je u nás také pomalejší rozvoj on-line služeb v oblasti pojištění. To se postupně mění s nástupem mladších ročníků. My jsme se rozhodli expandovat v online prostředí, ale současně se snažíme v rámci celé ČR rozšiřovat i síť poboček Slavia pojišťovny. Češi se totiž rádi potkají s konkrétním člověkem a nechají si poradit. Na tuto skutečnost reaguje naše služba Interaktivního poradce, která přes web www.slavia-pojistovna.cz umožňuje setkání s odborníkem pojišťovny v on-line prostředí. A dále mají Češi tendence rizika podceňovat, často nevěnují jednotlivým podmínkám nastavení smlouvy dostatečnou pozornost, mnohdy dochází k podpojištění.    

Jaké novinky Slavia pojišťovna připravuje?

Aktuálně jsme pro řidiče připravili vylepšení povinného ručení, které motoristům umožňuje připojistit svůj vůz proti odcizení, bez nutnosti sjednání kompletního havarijního pojištění. Cena připojištění krádeže vozidla je tak mnohem dostupnější než kompletní havarijní pojištění a navíc je dále snížena pro řidiče z méně rizikových regionů, kteří už nebudou doplácet na klienty z oblastí, ve kterých ke krádežím aut dochází častěji. Nabízíme tři limity: 50 000 Kč, 100 000 Kč a 150 000 Kč. A inovace chystáme také pro oblast havarijního pojištění.

Zdroj: Slavia Pojišťovna

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články