Ondrej Zaťko, Astra: „Zachránit nás může jen nový investor"


			Ondrej Zaťko, Astra: „Zachránit nás může jen nový investor"
18.11.2015 Rozhovory

Tento rok byl pro Astru na Slovensku náročný. Další pád v podobě odebrání licence jejich mateřské firmy, ji postavil do těžko řešitelné situace. „Zachránit nás může jen nový investor," tvrdí Ondřej Zaťko, vedoucí organizační složky Astra pojišťovny.

Prozraďte, co se momentálně děje v Astře v Rumunsku a jak to ovlivňuje vaši pobočku na Slovensku?

V Astře v Rumunsku probíhá několik soudních řízení, mezi které patří i soud ohledně rozhodnutí, zda společnost půjde do likvidace. Dokud nebude rozhodnuto, tak se nacházíme v patové situaci, kdy nám byla sebraná licence na pojišťování, ale společnost nadále pokračuje v ostatních činnostech.

Naše pobočka se musí řídit nařízením rumunského úřadu, to znamená, že nemůžeme vyplácet pojistná plnění, ani nespotřebované pojistné. Rovněž se musíme řídit opatřeními, které jsme obdrželi od NBS a to umožnit klientům ukončit pojištění dohodou. Stále ještě doufáme ve vstup nového investora, ať ještě před začátkem likvidace společnosti nebo během ní. Celou situaci může ovlivnit i nedávné odstoupení současné vlády v Rumunsku.

Jak to aktuálně vypadá s vypovězením smluv vašich klientů?

Všechny naše klienty jsme písemně informovali o celé situaci a o možnostech ukončení pojištění. Konkrétně byly poslány zásilky pro 22 203 klientů. Někteří nám již doručili podepsané dohody o ukončení pojištění.


 

Čtěte také: Jedna ze tří největších rumunských pojišťoven zbankrotovala.


 

Všichni od vás obdrželi nějaké vyrozumění, nebo jak to funguje?

Na základě opatření, které jsme obdrželi od Národní banky Slovenska, jsme kromě informací o aktuální situaci naší pojišťovny, poslali všem našim klientům i písemnou dohodu k ukončení pojištění.

Vyhráli jste však také řadu veřejných zakázek se státními firmami, kde jste podepsali smlouvy na určité období...

Všechny smlouvy jsou stále v platnosti a záleží na klientovi, zda se rozhodne pojištění ukončit. To platí i pro státní firmy a veřejné zakázky.

Jaký tam platí postup v případě, že náhodou dojde k nějaké pojistné události?

Při pojistné události je třeba postupovat na základě instrukcí, které jsou uvedeny na naší webové stránce. V případě vstupu pojišťovny do likvidace bude pojistné události řešit pojistný garanční fond v Rumunsku.

Máte daný postup řešení takových případů?

Tyto případy se řeší ve smyslu instrukcí, které jsou zveřejněné na naší webové stránce nebo na stránce Národní banky Slovenska. V praxi si klient musí nárokovat škody od garančního fondu, prostřednictvím různých formulářů. Tento garanční fond však začne uspokojovat nároky až po pravomocném rozhodnutí soudu, který vyhlásí likvidaci naší společnosti.

Někteří finanční zprostředkovatelé se setkali s tím, že pojišťovna poškozeného si přímo uplatňuje náhradu od viníka.

U pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou vůči třetím osobám, je tento postup možný. V případě pojištění PZP jim doporučujeme obrátit se na Slovenskou kancelář pojistitelů.

Shrňte, jaký je letošní rok pro vaši pojišťovnu?

Tento rok byl pro Astru na Slovensku a náš tým velmi náročný. Vstupovali jsme na začátku roku s handicapem nucené správy, ale se zvýšeným úsilím se nám podařilo plnit cíle a plány. No další pád v podobě odebrání licence naší mateřské společnosti nás postavil do těžko řešitelné situace. Zachránit nás může jen nový investor.

 

Zdroj: oPoisteni.sk

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články