Rozhovor s Tomášem Nidetzkým: Nemuset čerpat pojištění je největší výhra.


			Rozhovor s Tomášem Nidetzkým: Nemuset čerpat pojištění je největší výhra.
2.10.2015 Rozhovory

Rozhovor s obchodním ředitelem pojišťovny NN, Tomášem Nidetzkým na téma životního pojištění, rebrandingu ING i nebezpečí a pojištění rakoviny prsu.

 

NN letos prošla velkým rebrandingem a z ING se přejmenovala na NN. Jste s výsledkem celého procesu spokojený?

S procesem jsme spokojení. Prošli jsme si ho již podruhé, protože jsme poprvé rebrandovali z Nationale nederlanden na ING a teď z ING na NN. Změnili jsme sice kabát, ale hodnoty zůstaly stejné.

Máte již k dispozici výsledky NN pojišťovny za 1. pololetí? Jak se letos dařilo NN v porovnání s minulým rokem ING?

Hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí 2015 vykazují dobrou a stabilní výkonnost NN Group. Skupina meziročně zvýšila provozní zisk z běžné obchodní činnosti o 90 % na 488 milionů eur. Čistý zisk vzrostl o 56 % na 392 milionů eur, zároveň se podařilo snížit provozní náklady. Mírný pokles nastal v oblasti obchodu, a to zejména kvůli nižším novým prodejům NN Životní pojišťovny v Nizozemí. Kapitálová pozice NN Group zůstává silná, s vysokým ukazatelem kapitálového požadavku IGD na úrovni 306 % a nárůstem likvidního holdingového kapitálu na 1.6 mld. eur.

ČAP letos prezentoval výsledky prvního pololetí a v něm rapidní pokles smluv životního pojištění. Čím je podle vás tento dvojnásobný pokles (oproti roku 2014) způsobený a jak se mu NN bude bránit?

Končí éra jednorázových pojištění, prodávaných především prostřednictvím prodejních konceptů bancaassurance. Trh životního pojištění se konečně začíná orientovat na rizikové pojistné, které je jeho podstatou. Krátkodobě určitě zaznamenáme pokles trhu, ale dlouhodobě jde o velmi perspektivní odvětví, protože větší problém do budoucna vidím s financování zdravotnictví než v oblasti penzí. A toto je ta správná parketa životních pojišťoven.       

NN má speciální produkt For you pojištění pro ženy. Jaký je o tento produkt zájem?

S produktem For You se mi splnil můj pojišťovací sen, protože ideální pojištění si podle mě lidé kupují a není jim prodáváno. A to se nám podařilo právě u For you. Produkt je na trhu třetím rokem a za tu dobu se stal známým a zavedeným pojmem a synonymem pro rizikové pojištění pro ženy. Počet žen, které si uvědomují  riziko spojené s rakovinou a finanční náročností onemocnění, každý rok stoupá a stejný trend kopíruje naše prodeje. U tohoto produktu jsme si také už na začátku uvědomili, že je natolik intimní, že ženy nebudou chtít probírat podrobnosti s poradcem a raději si jej koupí na internetu.

NN i v tomto tématu šíří osvětu prevence. Co všechno NN dělá pro informování veřejnosti ohledně rakoviny prsu?

Od spuštění spolupracujeme s Aliancí žen s rakovinou prsu na projektu Nejde jen o prsa, což je projekt, ve kterém edukátorky z Aliance žen učí studentky středních škol, jak správně provádět samovyšetření. Semináře probíhají pod záštitou MUDr. Skovajsové a jen za uplynulý školní rok našimi semináři prošlo kolem 5.000 studentek ve věku 17-19 let ve všech koutech České republiky. Snažíme se šířit informace o samovyšetření také mezi dospělými ženami, například pořádáme semináře o samovyšetření ve firmách, na Interbeauty, NightRun a podobných akcích.

Prostřednictvím facebooku a našich stránek foryou.cz publikujeme odborné I populární texty, které informují nejen o prevenci, ale také o zdravém životním stylu, průběhu léčby, apod. Na tomto poli tedy šíříme osvětu, jak jen můžeme, ale naším nejniternějším přáním je, aby naše klientky nemusely nikdy toto pojištění čerpat, protože to je pro ně největší výhra.

Plánuje NN představit do konce roku nějaký nový produkt?

Ano, jednu produktovou úpravu, jednu produktovou kampaň a jednu revoluci v prodeji pojištění. U produktu jde o jedinečnou nabídku na trhu v podobě možnosti výběru přirozené a fixní sazby pro výpočet pojistného ze strany klienta. V kampani pak klientům nabízíme 150% plnění v případě invalidity úrazem. Revolucí je spuštění pilotního video sales prodeje prostřednictvím pozvání klientů na kávu v naší virtuální kavárně.   

Jak hodnotíte současnou snahu ČSSD o převedení úrazového pojištění pod Českou správu sociálního zabezpečení? Má tento návrh šanci na úspěch?

Osobně se domnívám, že stát může tuto a řadu dalších činností zajistit prostřednictvím svých státních institucí nebo prostřednictvím komerčních subjektů. Každá z těchto variant má své výhody a nevýhody, například v podobě tlaku vytváření konkurenčního prostředí.  Varianta využití pouze vybraných komerčních subjektů jako je tomu dnes, je podle mého názoru tou nejméně transparentní.

Proti čemu všemu jste vy osobně pojištěn?

V neživotním pojištění proti nenadálé ztrátě hodnoty rodinných aktiv, v životním pojištění proti nenadálému výpadku příjmů pro mou rodinu.

Děkujeme za rozhovor

Zdroj: oPojištění.cz

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články