Ze šatníku se vyhazuje obnošené oblečení, FLEXI se nosí pořád


			Ze šatníku se vyhazuje obnošené oblečení, FLEXI se nosí pořád
5.5.2014 Rozhovory

FLEXI patří mezi nejoblíbenější životní pojištění v České republice. O novinkách FLEXI hovoří produktový ředitel Pojišťovny České spořitelny, Ing. Petr Procházka.

Letos v lednu jste představili několik novinek, které zavádíte do FLEXI životního pojištění. Ostatní pojišťovny přicházejí na trh rovnou s novými produkty. Nemáte pocit, že zaostáváte za trendy na trhu?

FLEXI je a bude produktem, na kterém budeme i nadále stavět. Jeho parametry a struktura stojí na pevných základech, jedním z našich hlavních očekávání proto stále zůstává velmi dobře zvládat nové výzvy, novinky i úpravy. Rozhodně si nemyslím, že bychom tím, že jsme věrní tomu, co funguje, zaostávali. Dovolím si tvrdit, že Pojišťovna České spořitelny už poměrně dlouho udává směr pojistnému trhu. Jako první jsme zavedli pojištění proti vážným onemocněním. Začali jsme nabízet maximální flexibilitu při sjednávání pojistných rizik na smlouvě. Dnes se snažíme prosadit strategii zaměřenou na vážné životní situace. A jiné pojišťovny nás začínají následovat.

Navíc nabízíme produkt, který má jedinečné parametry a dobře ho znají poradci i klienti. Ze šatníku se vyhazuje jen obnošené oblečení, které už vyšlo z módy. FLEXI se ale nosí pořád.

Copak lze jeden produkt inovovat donekonečna?

Ono nemá význam donekonečna vymýšlet nové a nové typy výhod a pojistných produktů, respektive rizik. To hlavní, co klient potřebuje, už na trhu je. Rizika se ale liší v parametrech, pojišťovny mají různá pravidla. Za velmi důležité považuji inovace směřující do klientského servisu (přístup k likvidaci, průběžná komunikace s klienty i našimi poradci, průběžná elektronická on-line správa pojistných smluv atd.) Tady je určitě prostor pro další inovace vlastního produktu.

Takže se od Pojišťovny České spořitelny nedočkáme ničeho nového?

Tak jsem to rozhodně nemyslel. Jen konstatuji, že stěžejní pro nás je a nadále bude FLEXI a že nejdůležitější rizika pro většinu klientů již nabízíme. Nebráníme se ale ani rozšíření naší nabídky o něco více segmentovaného – profilované produkty zacílené například na zdravotní péči, právní ochranu a podobně. Uvažujeme také nad rizikovou verzí FLEXI.

Na začátku roku jsme podpořili sjednávání pojištění velmi vážných onemocnění mimořádnou akcí s dvojnásobným plněním. Teď před prázdninami máme připravenu obdobnou kampaň – tentokrát s podporou a dvojnásobným plněním za vážná zranění způsobená dopravní nehodou. Pojištěný může jet v autě, na kole nebo jen jít po silnici nebo po cyklostezce. Zvýhodníme dokonce tři rizika a klientům z každého vyplatíme až o jeden milion korun více úplně zdarma, navíc po celou dobu trvání smlouvy.

Dvojnásobek za zranění při dopravní nehodě je jen pro nové klienty?

Ano především, ale současně je určen také pro naše pojištěné se starší smlouvou typu Flexi, uzavřenou do konce roku 2009. Chceme podpořit jak nový obchod, tak aktualizaci starších pojistných smluv. Pojistné částky v mnoha případech už často po tolika letech neodpovídají klientovým potřebám. Pojistku by měl klient aktualizovat každé dva roky.

Proč neobdarujete i současné klienty s novou FLEXI?

Klientům, kteří již FLEXI mají, jsme slíbili, že vždy automaticky získají výhody nejnovější verze. Tento slib plníme. Lednové novinky si může aktualizací smlouvy sjednat každý klient. S akcí „S FLEXI dvakrát víc“ ale na rozdíl od toho přicházíme s časově omezeným zvýhodněním, které nechceme zahrnovat do dříve sjednaných pojištění. Ne nevýznamným důvodem pro toto rozhodnutí navíc zůstává ekonomická stránka – dvojnásobné plnění na celou zbývající dobu trvání smlouvy je skutečně celé kompletně naším nákladem.

Je pro vás důležitější komunikace s klienty, nebo s poradci?

Komunikujeme, a to s oběma skupinami. Jejich potřeby a očekávání se ale mohou v některých případech velmi lišit. Každá skupina vyžaduje jiný druh komunikace, jiný typ servisu a podpory.

Jak tedy komunikujete s klienty?

Naším cílem je sdělovat klientům informace co nejsrozumitelněji. Předloni jsme zahájili postupnou retextaci našich dopisů, které klientům zasíláme. Z úřední pojišťovácké mluvy jsme přešli na běžný jazyk, kterému porozumí i naše babičky. Upravili jsme také e-mailovou a telefonickou komunikaci. Vzájemná komunikace, písemná i osobní musí být srozumitelná, jednoduchá a s jasnými pravidly.

Poradcům také píšete jinak?

Vlastně ano. Vydáváme pro ně elektronický newsletter, k jeho odběru se může přihlásit kdokoliv, kdo s námi má uzavřenou dohodu o spolupráci. V něm poradci najdou nejdůležitější novinky a informace z pojišťovny. Nabízíme jim zázemí v podobě elektronické mobilní kanceláře – tak říkáme různým podpůrným aplikacím (Soft Extranet, SmartClient, PČS asistent) pro sjednání nabídek a nahlížení na smlouvy klientů. Nově je teď najdou na jedné adrese: www.aplikaceflexi.cz.

Pojišťovna České spořitelny

Zdroj: Pojišťovna České spořitelny

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články