Cestovní pojištění ušetří desítky tisíc korun za poplatky i žaloby


			Cestovní pojištění ušetří desítky tisíc korun za poplatky i žaloby
27.6.2013 Produkty

Někteří turisté spoléhají při dovolené v zemích Evropské unie jen na běžné zdravotní pojištění, ale to se jim v případě onemocnění či úrazu může krutě vymstít. Účty za spoluúčast, repatriaci či možné žaloby mohou být horentní. Přitom cestovní pojištění, které zmíněná rizika kryje, stojí pár desítek korun za den. Šoférům se zase vyplatí mít pro cesty do zahraničí uzavřené havarijní pojištění a povinné ručení s vyššími pojistnými limity.

Češi coby občané Evropské unie mají sice nárok na stejnou zdravotní péči v každé zemi EU jako tamní lidé, ale to neznamená, že se dočkají bezplatného ošetření. „Ve většině států Evropy není veřejná zdravotní péče zadarmo. Standardně podléhá řadě regulačních poplatků, které jsou často mnohem vyšší než u nás,“ upozornil vedoucí oddělení pojištění privátních rizik pojišťovny Generali Pavel Sivák.

Bez cestovního pojištění a jeho asistenční služby si navíc veškerou komunikaci se zdravotním zařízením musí pacient vyřizovat sám v místním jazyce. „Stejně tak si musí domluvit a hlavně zaplatit případný převoz domů,“ dodal Sivák.

Advokát požadoval skoro dva miliony

Ve hře však zdaleka nejsou pouze regulační poplatky či náklady na repatriaci. Cestovní pojištění pokryje také požadavky, které mohou prostřednictvím právníků vznést účastníci pojistných událostí.

„Třeba po střetu na sjezdovce v Itálii advokát poškozené německé lyžařky, která si zlomila ruku, nejdříve vymáhal na naší klientce v přepočtu téměř dva miliony korun a nárok přes 240 tisíc korun uplatnila i německá zdravotní pojišťovna,“ vypočetl ředitel odboru likvidace neživotního pojištění pojišťovny Generali Jan Řezníček.

Advokát Němky podle Řezníčka zprvu neakceptoval žádný kompromis. „Po složitých jednáních a prohlídce revizním lékařem jsme nakonec s právníkem i pojišťovnou dohodli narovnání, které se téměř přiblížilo limitu plnění jeden milion korun, takže výdaje naší klientky budou z tohoto hlediska minimální,“ doplnil Řezníček.

S tarifem Evropa i do Egypta

Vzhledem k celkovým výdajům na dovolenou je cena cestovního pojištění, jež se pohybuje v řádech desítek korun denně, skutečně marginální. „Přitom za tyto peníze získají lidé jistotu, že návštěva u lékaře v zahraničí či případné soudní spory nebudou znamenat nechtěné splátky na několik dalších měsíců nebo dokonce let,“ poznamenal vedoucí oddělení pojištění privátních rizik pojišťovny Generali Pavel Sivák.

Navíc kvůli sjednání cestovního pojištění už není nutné nikam chodit. Lze jej uzavřít pohodlně online a dokonce už i na sociálních sítích. Třeba na facebookovém profilu pojišťovny Generali vyjde až o čtvrtinu levněji, a to nejen pro samotného zákazníka, ale i pro jeho další čtyři přátele v rámci jedné cestovní smlouvy.

„Cenově příznivější tarif Evropa je v Generali rovněž rozšířen o nejpopulárnější destinace mimo kontinent. Spadá tak do něj například i Tunisko, Maroko a hlavně Egypt. Tedy země, které jsou z pohledu českých turistů velice atraktivní,“ doplnil Sivák.

Cestovní pojištění pomůže i v případě úpadku cestovní kanceláře

Pojišťovna Generali nabízí jako jediná na trhu unikátní službu, cestovní pojištění, které zaručí klientům cestovních kanceláří rychlé vrácení peněz za neuskutečněné zájezdy v případě, kdy dojde ke krachu cestovní kanceláře. Ještě v letošní sezóně tak mohou odjet na zaslouženou dovolenou, i když by došlo k úpadku cestovky, u které si zájezd zakoupí.

„Časový limit na odškodnění klientů z povinného pojištění pro případ úpadku cestovních kanceláří je zhruba půl roku. Obvykle tak většina lidí zůstává doma, protože málokdo má stranou našetřené peníze na další dovolenou. S naším připojištěním lidé mohou stihnout svoji vysněnou dovolenou ještě během sezóny. Po přihlášení nároku za neuskutečněný zájezd z cestovního pojištění a doložení potřebných dokladů mohou mít klienti peníze na svých účtech do čtrnácti dnů,“ vysvětlil vedoucí oddělení pojištění privátních rizik pojišťovny Generali Pavel Sivák.

„Celý zájezd pro jednu osobu lze jednorázově pojistit za dvacet korun do limitu 10 000 korun, za padesát do 20 000. Maximální pojistný limit je 80 000, tato varianta stojí za celý zájezd osmdesát korun,“ upřesnil Sivák. Pojišťovna Generali tak všem českým turistům nabízí formou služby adekvátní ochranu do té doby, než bude novelizován zastaralý zákon upravující některé podmínky podnikání v cestovním ruchu, který nechrání koncové spotřebitele dostatečně.

Povinné ručení s vysokým limitem není zbytečný luxus

Motoristé by před cestou na zahraniční dovolenou neměli zapomenout zkontrolovat technický stav svého automobilu. Z hlediska pojištění se jim vyplatí havarijní pojistka a povinné ručení s vyššími pojistnými limity a kvalitní asistenční službou.

„Vysoký limit krytí škod není při výletech do ciziny žádným zbytečným luxusem. Nikdy totiž nevíte, co se může stát. Generali proto nabízí povinné ručení Komplet a Exkluziv, které mají stropy plnění ve výši 70 milionů, respektive 100 milionů korun.“ konstatoval vedoucí oddělení pojištění motorových vozidel pojišťovny Generali Radek Bureš.

Ani v Česku nejsou výjimkou autohavárie se škodami na zdraví a okolním majetku za miliony nebo i desítky milionů korun. „Přitom účty za bouračky s podobným rozsahem škod mohou být v zahraničí mnohem vyšší. Například kvůli tamější drahé zdravotní péči nebo vysokým nárokům na ušlý výdělek poškozených účastníků nehody,“ dodal Bureš.

Ředitel odboru likvidace neživotního pojištění pojišťovny Generali, Jan Řezníček, připomněl událost v Německu: „Řidič, náš klient, přejel kvůli mikrospánku do protisměru, kde se střetl s třemi vozy, v jednom z nich šofér utrpěl těžké zranění. Náklady na jeho léčení, bolestné a ušlý výdělek v přepočtu dosáhly téměř jeden milion korun. Jeden z účastníků bohužel skončil v invalidním důchodu, takže za viníka dopravní nehody dodnes hradíme poškozenému vysokou rentu.“

Při jiné nehodě, tentokrát v Rakousku, dostal klient Generali se svým autem smyk a střetl se s protijedoucím vozidlem, v němž cestovali tři Rakušané, všichni utrpěli těžká zranění. „Vedle totálně zničeného rakouského vozidla jsme za řidičem, který nehodu způsobil, hradili škody na okolí, zásah hasičů, náklady spojené s léčbou a další výdaje. Jednomu ze zraněných, který bohužel skončil v invalidním důchodu, stále platíme za viníka nehody rentu. Celkem jsme za řidiče, který střet vozidel způsobil, zaplatili již osm milionů korun,“ uvedl Řezníček.

Jak postupovat při autonehodě

Pokud dojde k dopravní nehodě, rozhodně by lidé neměli podepisovat nic, čemu nerozumí. Případně na předkládaný dokument uvést ‚nerozumím textu‘ a zapsat vlastní verzi v českém jazyce. Pro vyplnění hlášení škody je vhodné použít euroformulář, který by měl mít každý motorista u sebe, případně je ke stažení na stránkách www.generali.cz. Tento doklad vypadá v různých jazykových mutacích stejně a český text je shodný s textem v jakémkoliv cizím jazyce.

„Dále je vhodné provést dokumentaci situace v místě nehody například mobilním telefonem, dále fotodokumentaci poškození vlastního vozidla a poškození vozidla druhého účastníka,“ vysvětlil vedoucí oddělení pojištění motorových vozidel pojišťovny Generali Radek Bureš.

Motoristé by také měli vzít v potaz rozdílný přístup k šetření autonehod v jednotlivých zemích. Například v Polsku, Německu, Francii a Velké Británii nejezdí policie ke střetům, kdy nedojde ke škodě na zdraví. V Rakousku lze policii přivolat i u škod bez zranění, ale výjezd platí ten, kdo si účast policie vyžádal. Na Slovensku přijede policie zpravidla kdykoli bez vyúčtování nákladů za výjezd.

S tlumočením pomůže asistenční služba

„Bohužel, často se stává, že lidé při autohavárii podepíší zahraniční doklad, kterému nerozumí a při uplatnění škody v tuzemsku se nestačí divit, protože vina je po překladu dokumentu uvedena zcela opačně. Někteří policisté v zahraničí mají zároveň tendenci určovat zavinění nehody dle mezinárodní poznávací značky, nikoliv podle skutečného zavinění,“ konstatoval ředitel odboru likvidace neživotního pojištění pojišťovny Generali Jan Řezníček.

Generali

Zdroj: Generali

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články