Cestovní trendy, co se destinací týká, se však oproti minulým letům změnily. Pokles asistenčních zásahů zaznamenala Europ Assistance v Egyptě (-12%) a Řecku (-28%). Naopak zvýšené počty případů, ve kterých asistovala Europ Assistance, byly v Bulharsku (+12%) a Turecku (+36%).
„V počtu případů a jejich rozložení do destinací vidíme jednoznačný trend přesunu klientů z Egypta do Bulharska a Turecka, které jsou z pohledu klientů více politicky a společensky stabilní a zároveň nabízí srovnatelnou úroveň komfortu a služeb,“ komentuje trend Jakub Hoďánek, obchodní ředitel Europ Assistance.
Mezi nejčastější příčiny asistenčních zásahů nadále patří gastroenterologické obtíže (zažívací trakt), infekční onemocnění, jako jsou např. angína či záněty nosohltanu, a úrazy. Mezi nejsložitější případy pak patřily události, které byly spojené se závažnými úrazy páteře, komplikacemi chronických onemocnění a v neposlední řadě srdeční onemocnění. Složitost řešení těchto událostí byla v několika případech komplikována nedostatečným vybavením zdravotnických zařízení a nepřiměřenou odborností zdravotního personálu pro daný typ zásahu.
Europ Assistance provedla inspekci zařízení v Egyptě
Protože mezi nejčastěji navštěvované destinace českých turistů patří i nadále Egypt, uskutečnila Europ Assistance v říjnu 2011 inspekci zdravotnických zařízení v této destinaci. Europ Assistance Česká republika tak navázala na pravidelný monitoring realizovaný lokálními pobočkami. Cesta byla naplánována lékaři Europ Assistance s cílem navštívit smluvní i nesmluvní zdravotnická zařízení, ve kterých jsou češti turisti ošetřováni nejčastěji, a prověřit jejich kapacitu a schopnosti poskytovat kvalitní lékařskou péči dle nastavených standardů včetně kontroly volených léčebných postupů.
V 10 dnech bylo celkem navštíveno 25 zdravotnických zařízení v nejčastějších destinacích – Hurghada, Marrsa Alam, Sharm el Sheikh, Taba, Dahab, Nuweiba. Na základě výsledků této inspekce vytvořila Europ Assistance ve spolupráci s cestovními kancelářemi a pojišťovnami postupy pro informování klientů, jak postupovat a na koho se v destinaci obrátit v případě zdravotních obtíží.
V destinacích v zahraničí se rozhodně vyplatí dbát pokynů asistenční centrály. V případě jakýchkoliv nejasností či podezření na nedostatečnou péči neváhat s telefonátem na nonstop linku asistenční služby.
Komentáře
Přidat komentář