Úpadek cestovní kanceláře
V případě, že nás v zahraničí během dovolené postihne úpadek cestovní kanceláře, u které jsme si zakoupili zájezd, je dobré se držet následujících doporučení, které asistenční službě výrazně pomohou řešit nastalou situaci (je potřeba si uvědomit, že se jedná o krizovou situaci) :
-
Nepanikařit a trpělivě vyčkat,
-
umožňuje-li to situace, spojit se s delegátem cestovní kanceláře,
-
v opačném případě kontaktovat asistenční službu pojišťovny, u které má cestovní kancelář sjednané pojištění záruky pro případ úpadku (kontakt bývá součástí cestovní smlouvy),
-
ve skupince zvolit jednu osobu, která bude mít na starost kontakt s asistencí,
-
zbytečně se nepřesouvat, pokud odcestuji, oznámit to delegátovi nebo asistenční službě
-
dát vědět příbuzným, že jsem v pořádku,
-
nežádat všechny příbuzné, aby zjišťovali informace,
-
ujasnit si, co přesně potřebuji,
-
dbát na ochranu osobních údajů,
-
nebát se,
-
asistenční služba pojišťovny se ve spolupráci s cestovní kanceláří o vše postará a situaci již řeší.
V případě, že na dovolenou neodcestuji, protože mi cestovní kancelář neposkytla v důsledku svého úpadku předem uhrazené služby (tzn., že zájezd se neuskutečnil, či uskutečnil pouze z části), a nemám cestovní pojištění Generali, které kryje riziko neuskutečnění zájezdu, je nutné požádat písemně o pojistné plnění nejpozději do 6 měsíců od data vyhlášení úpadku cestovní kanceláře. Plnění je následně vyplaceno po vyhodnocení všech nároků uplatněných v této lhůtě. V případě pojišťovny Generali vyřizuje veškerou administrativu spojenou s likvidací pojistné události (úpadkem cestovní kanceláře) asistenční služba Europ Assistance. Je proto třeba se obrátit na ni a nikoliv na pojišťovnu.
K vyplněnému škodnímu protokolu, který je k dispozici ke stažení na www.generali.cz je potřeba přiložit originály či ověřené kopie těchto dokladů:
-
cestovní smlouvu uzavřenou s cestovní kanceláří
-
doklady o uhrazení zálohy a plné ceny zájezdu (příjmový doklad CK nebo jiný doklad o úhradě)
-
doklady o uhrazení případných dodatečných výdajů spojených s pojistnou událostí, za něž je požadováno plnění (výdaje na nezbytné náhradní ubytování a stravování v zahraničí, výdaje na zpáteční cestu do České republiky)
Škodní protokol spolu s dalšími požadovanými doklady je potřeba zaslat na adresu asistenční služby. V případě pojišťovny Generali je kontakt následující: Europ Assistance s.r.o., Na Pankráci 127, 140 00 Praha 4.
Nárok za neuskutečněný zájezd kvůli krachu CK lze přihlásit také z cestovního pojištění Generali, pokud jej má klient sjednáno. V takovém případě vyřídí Generali veškerou agendu v rámci úpadku s pojišťovnou, u které je pojištěna cestovní kancelář. Po přihlášení nároku za neuskutečněný zájezd z cestovního pojištění Generali a doložení potřebných dokladů mohou mít klienti peníze na svých účtech do čtrnácti dnů a mohou tak stihnout svoji vysněnou dovolenou ještě během sezóny.
Doporučení k cestovnímu pojištění
Před návštěvou lékaře v zahraničí doporučujeme našim klientům kontaktovat asistenční službu na lince Generali Assistance +420 221 586 666 a konzultovat postup. To samé platí i při vzniku pojistné události. Důležité je nikde nenechávat doklady jako zástavu. Při hospitalizaci v zahraničí by měly doklady, mobilní telefon s nabíječkou, kartička cestovního a zdravotního pojištění vždy zůstat u pacienta. Jejich absence může případy komplikovat.
Velice často se setkáváme s nedostatečnými dokumenty, které jsou potřebné pro likvidaci z pojištění zavazadel nebo odpovědnosti. V případě zavazadel je nutné informovat se u dopravce a sepsat protokol. Pokud se jedná o krádež zavazadel je potřeba kontaktovat policii, ubytovatele, apod.
U pojištění odpovědnosti je nezbytně nutné zajistit svědky události a nepodepisovat nic čemu nerozumím! Tyto případy se vyskytují především při vycestování do Alpských zemí, kde se někteří právníci snaží pod tlakem okolností dotlačit lidi k podpisům dokumentů, které jim následně mohou způsobit problémy na celý život.
Vyhledá-li klient v zahraničí lékaře a náklady na ošetření si hradí sám, je nezbytně nutné, aby si vyžádal kompletní lékařskou zprávu, kde jsou uvedeny následující položky:
-
jméno klienta
-
identifikační údaje
-
datum ošetření
-
příčina návštěvy u lékaře
-
klinický nález
-
diagnóza
-
výsledky všech vyšetření, která lékař provedl
-
popis léčby
-
účet, ze kterého je patrné, jaké služby byly lékařem poskytnuty a účtovány.
V některých případech je pro ošetření a léčbu nutná kompletní zdravotní dokumentace klienta, kterou vede jeho praktický lékař v České republice. V současnosti, kdy se klade důraz na ochranu osobních údajů, což je samozřejmě dobře, však lékaři vyžadují písemný souhlas klienta se sdělením údajů třetí straně – asistenční službě na lince Generali Assistance. Doba řešení případů se tím prodlužuje. Ideálním variantou je v tomto případě stažení formuláře VZD – Výpis ze zdravotní dokumentace z internetových stránek www.generali.cz (sekce ke stažení), jeho vyplnění a předání praktickému lékaři před odjezdem.
V případě vycestování do USA doporučujeme přibalit k potřebným dokladům také vyplněný formulář ROMIF - Release Of Medical Information Form, dále jen ROMIF. Jedná se o dokument, který je nutné podepsat ze strany klienta pro vydání zdravotnické dokumentace (lékařské zprávy) asistenční službě. V Evropě zatím není tolik vyžadován, v USA je to však naprostý standard. Bez jeho podepsání klientem se zdravotnické zařízení "odmítá o čemkoliv bavit". I tento formulář je možné stáhnout z internetových stránek www.generali.cz (sekce ke stažení).
Generali
Komentáře
Přidat komentář