Generali vyplácí klientům zkrachovalé CK Pradok 100% odškodnění


			Generali vyplácí klientům zkrachovalé CK Pradok 100% odškodnění
5.3.2013 Produkty

Pojišťovna GENERALI ukončila šetření pojistné události spojené s loňským úpadkem cestovní kanceláře Pradok. Všem jejím klientům, kteří v zákonné lhůtě uplatnili oprávněný nárok na náhradu peněz za neuskutečněné zájezdy, zasílá na účty pojistné plnění ve výši 100% oprávněných nároků.

V době vyhlášení úpadku měl Pradok prodáno zhruba 300 zájezdů za více než čtyři miliony korun. Už první odhady naznačily, že by klienti měli dostat všechny své peníze zpět. „Během šetření se potvrdilo, že výše pojistného limitu, který si cestovní kancelář sjednala, nároky klientů plně pokrývá,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva pojišťovny Generali Štefan Tillinger.

Pojišťovna Generali nyní vyplácí klientům Pradoku pojistné plnění ve výši 100 % ceny neuskutečněných zájezdů. Pojistný limit se ukázal jako postačující i poté, co Generali zajistila bezpečný návrat více než 170 českých turistů z Řecka.

Cestovní kancelář Pradok se pojistila na odpovídající částku, která dokázala pokrýt nároky jejích klientů. Současně poskytla kompletní podklady a další součinnost v rozsahu, které nejsou u krachujících cestovních kanceláří zdaleka obvyklé. Navíc sama komunikovala nejen s klienty, ale také s médii.

„Úpadek cestovní kanceláře Pradok znovu poukázal na to, jak důležitý je v podmínkách fungování děravého zákona seriózní přístup cestovní kanceláře,“ upozornil Tillinger. Zároveň se podle něj potvrdilo, jak mizivé možnosti kontroly hospodaření cestovek zákon ve skutečnosti nabízí, a to nejen pojišťovnám, ale dokonce i orgánům státní správy.

„Tak, jak ukládá zákon, Generali tlumočila Ministerstvu pro místní rozvoj, že byla informována cestovní kanceláří Pradok o její zhoršující se finanční situaci, která by mohla vést k pojistné události, tedy i k zániku pojištění,“ doplnil Tillinger. „Výsledkem byla kontrola živnostenského úřadu, která žádné pochybení cestovní kanceláře Pradok neodhalila. K jejímu úpadku pak došlo jen o několik dnů později. Kontrola ze strany ministerstva de facto nic nevyřešila,“ uzavřel Tillinger.

Generali

Zdroj: Generali

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS