O Pojištění poruchy vybraných autodílů s Milošem Velíškem z ČPP


			O Pojištění poruchy vybraných autodílů s Milošem Velíškem z ČPP
23.2.2016 Produkty

ČPP představila v lednu 2016 velice zajímavý produkt na českém trhu pod názvem Pojištění poruchy vybraných autodílů, které je možné připojistit k povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění u ČPP. Tento produkt je mimo jiné unikátní tím, že je určen i pro značně ojetá vozidla. 

ČPP představila v lednu 2016 velice zajímavý produkt na českém trhu pod názvem Pojištění poruchy vybraných autodílů, které je možné připojistit k povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění u ČPP. Tento produkt je mimo jiné unikátní tím, že je určen i pro značně ojetá vozidla.

Z našich záznamů jsme zjistili, že z celkového počtu výjezdů asistenční služby k nepojízdným vozům je ve dvou třetinách důvodem porucha, nikoli havárie“, vysvětluje Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel ČPP, „proto jsme se rozhodli vyvinout ve spolupráci s partnerem Defend Insurance  Group tento produkt, který pomůže ušetřit nečekané, ale hlavně nemalé výdaje za opravy nejčastějších poruch vozidla“.

Produkt je prodáván ve dvou alternativách pod názvem Renova a Renova+. Produkt kryje náhlé a nepředvídatelné vnitřní mechanické a elektrické poruchy vybraných autodílů ojetých vozidel. ČPP je jediná pojišťovna na českém trhu, která produkt v takovém rozsahu nabízí nejen v okamžiku koupě vozidla, ale i v průběhu jeho vlastnictví, tedy například i při změně pojištění, navíc za velmi příznivých cen. 

Renova má základy v extended warranty, tedy pojištění tzv. prodloužené záruky, která slouží zákazníkovi při koupi nového produktu k prodloužení jeho záruční doby. Tento produkt jde ale mnohem dál. Je určen i pro značně ojeté vozy, kde zcela neznáme historii vozidla a u kterých můžeme mít důvodně mnohem větší obavu, že k nějaké nenadálé závadě doposud namáhaných dílů dojde. Samozřejmě o historii vozidla vám také napoví servisní knížka, ale znáte to... Jen podle interní analýzy vozidel pojištěných u ČPP, kterých je v současné době 1 136 000, může tento produkt využít stovky či desítky tisíc automobilů brázdících české silnice.

Rozsah pojištění

  • Osobní a nákladní automobily do 3,5t stáří do 10 let a do ujetí 200 000 km
  • Výběr ze dvou programů Renova a Renova +
  • Pojištění platí po dobu 3 let nebo do ujetí 75 000 km
  • Limit na jednu pojistnou událost je 40.000,- Kč s neomezeným počtem pojistných událostí do celkového limitu 100.000,-Kč, spoluúčast činí 4.000,- Kč
  • Podmínkou pravidelné servisování - tolerující odchylky 800 km nebo 4 týdny

Je důležité podotknout, že se jedná o pojištění nahodilé mechanické nebo elektrické poruchy. Taková závada na turbodmychadle běžně dosáhne 40.000,-Kč a je určitě příjemné takovou závadu včetně opravy pokrýt z titulu tohoto pojištění“, podotkl Velíšek.

Důležité je upozornit na to, že produkt nekryje poruchy způsobené běžným opotřebením nebo takové, které vyplývají z nesprávné obsluhy, zaviněné například nepravidelným nebo žádným servisováním vozidla. „Takže pokud dojde k závadě proto, že nedodržíte servisní prohlídky, čímž nedojde k řádné výměně provozních kapalin, nemůžete očekávat, že to budeme krýt, pokud ale doložíte řádné servisování vozidla, pak nebudete mít s pojistným plněním za nenadálou poruchu žádný problém“, dodal Velíšek.

Rady a typy pro zprostředkovatele

1. Popis produktu

Zprostředkovatel by měl být schopen produkt jednoduše popsat. Základní Renova kryje všechny vnitřní, olejem mazané díly hnací soupravy, zatímco Renova + i vnější části motoru či převodovky od turbodmychadla přes spojku, brzdy, palivovou soustavu až po elektrickou instalaci.

2. Podmínky pro poskytnutí pojistného krytí

Připomenout dodržování servisních intervalů, pojistnou událost neprodleně nahlásit pojistiteli a vyčkat na jeho schválení před zahájením opravy v dohodnutém smluvním servisu ČPP, upozornit na limit 75 000 km od sjednání pojištění, při jeho překročení pojišťovna není povinna plnit, ale sama se proklientsky rozhodla, že klientovi zaplatí alespoň polovinu vyčísleného pojistného plnění

3. Příklady pozitivních i negativních případů plnění

Pro kvalitnější osvětu zprostředkovatelů i klientů pojišťovna připravila produktový list, který mj. příkladně popisuje 3 kladné a 3 záporné přístupy k pojistnému plnění.  List též taxativně popisuje co je a není kryto tímto pojištěním.

Jsem přesvědčen, že tento produkt, který nabízíme formou připojištění k povinnému ručení, nebo havarijnímu pojištění si najde cestu ke svým zákazníkům.  V takovém rozsahu a za velmi příznivou cenu podobný produkt na pojistném trhu nenajdete.“ uzavírá Velíšek.

Zdroj: oPojištění.cz

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články