Počet letních asistenčních zásahů v zahraničí se zdvojnásobil


			Počet letních asistenčních zásahů v zahraničí se zdvojnásobil
10.11.2011 Produkty

Počet letních asistenčních zásahů v zahraničí se za poslední dva roky více než zdvojnásobil. Vyplývá to ze statistiky letních pojistných událostí, které od května do září letošního roku nahlásili klienti pojišťovny Generali.

Zatímco v roce 2009 řešila asistenční služba na 1500 případů českých turistů v zahraničí, v letošní letní sezóně se jejich počet přehoupl přes 3800. Samostatnou kapitolou jsou úpadky či problémy cestovních kanceláří, ke kterým dochází zpravidla den před dnem pracovního volna. V jejich důsledku zajišťovala asistenční služba pojišťovny Generali během letní sezóny návrat 631 českých turistů ze zahraničí. Velkým asistenčním zásahem byla také nehoda autobusu s českými turisty v Řecku, při které bohužel zemřeli tři lidé.

Náhradní ponožky, plavky, spodní prádlo, mobilní telefon. Při balení osobních věcí na dovolenou na ně lidé určitě nezapomenou. Stejný důraz by měli klást i na kvalitní cestovní pojištění. Stačí jedna nepozornost či zdravotní komplikace a vysněné dny dovolené se mohou změnit v celoživotní hypotéku. Takřka 1 milion korun činily v letošním roce nejvyšší náklady asistenční služby pojišťovny Generali na jednu pojistnou událost. „Druhou hypotéku“ za klienta splatilo cestovní pojištění. Jeho cena se obvykle pohybuje v řádu desítek korun denně. Cestovní pojištění lze uzavřít přes internet na www.generali.cz během několika minut. Navíc 15% slevou. Prostřednictvím aplikace „Klikni si pro slevu“ na Facebooku (www.facebook.com/generali.cz) dokonce až o čtvrtinu levněji.


Přehled asistenčních zásahů za období květen až září

Rok

2009

2010

2011

Počet případů

1522

3103

3878

DESTINACE

Egypt

287

1317

1350

Řecko

243

351

391

Turecko

43

232

387

Bulharsko

155

238

373

DIAGNÓZY

Onemocnění trávicího traktu

296

1024

1111

Onemocnění dýchacího traktu

262

599

629

Úrazy

216

401

568



Velké asistenční zásahy

Asistenční služba pojišťovny Generali řešila v průběhu letní turistické sezóny dva úpadky cestovních kanceláří, v jejichž důsledku zůstalo v zahraničí „uvězněno“ 631 českých turistů. V případě cestovní kanceláře I. Parkam Holiday, která vyhlásila úpadek v pátek 1. července, se jednalo o 344 klientů, kteří trávili svoji dovolenou v Bulharsku a Řecku. Během prvních 24 hodin po nahlášení úpadku zajistila asistenční služba pojišťovny Generali návrat 324 klientů z bulharského Burgasu. Zbývajících 20 klientů, za které byly složeny garance za náklady na hotel, transfer na letiště a letenky, se vrátilo z Řecka 3. respektive 8. července. Náklady na spojené s návratem klientů I. Parkam Holiday zpět do České republiky dosáhly 2 milionů korun.

Úpadek cestovní kanceláře Vivamonde

V pátek 26. srpna vyhlásila úpadek cestovní kancelář Vivamonde. V zahraničí měla v té době 287 klientů. Všichni se nacházeli v Turecku. Jmenovitě v destinacích Antalya a Bodrum, které jsou od sebe vzdálené 429 km, tedy přibližně 8 hodin jízdy autem. Situaci výrazně ovlivňovala špička turistické sezóny a s ní spojená maximální možná vytíženost letů.

V Turecku současně vrcholil ramadán. Jeho konec je v zemi největším svátkem srovnatelným s našimi Vánocemi. Místní rodiny cestují za příbuznými a slaví konec půstu, což má významný vliv na volné kapacity ubytování. Přes tyto komplikace zajistila asistenční služba Generali občerstvení a náhradní ubytování pro všechny klienty, které úpadek cestovní kanceláře zastihl přímo na letišti v turecké Antalyi. Druhý den po půlnoci se leteckým speciálem vrátilo do České republiky 132 turistů. Náhradní ubytování bylo zajištěno na dvě noci a čeští turisté tak mohli až do odletu speciálu zůstat na pokojích a nikoliv na recepci hotelu, jak bývá v poslední den dovolené běžnou praxí.

Většina zbývajících klientů cestovní kanceláře Vivamonde se z Turecka vracela v dalších termínech od 30. srpna do 2. září. Řadě z nich pomáhala asistenční služba Generali s řešením individuálních požadavků. Například zajištění lékařského ošetření v důsledku nevolnosti apod. Náklady vyčíslené za návrat klientů cestovní kanceláře Vivamonde dosáhly 2 milionů korun.


Nehoda autobusu v Řecku

Poslední velkou asistencí letošní letní turistické sezóny byla nehoda autobusu s českými turisty v Řecku, která měla bohužel tragické následky. Poblíž severořeckého města Grevena při ní přišli o život tři lidé. Dalších 11 bylo zraněno, z toho 5 těžce. Všichni měli sjednané cestovní pojištění u pojišťovny Generali.

Řešení celého případu se ujala její asistenční služba a to v koordinaci s cestovní agenturou Nikolas Tours, českou ambasádou a místní policií. Po zmapování situace byl do místa neštěstí vyslán koordinační pracovník asistenční služby pojišťovny Generali, který měl za úkol monitorovat zdravotní stav zraněných a komunikovat s lékaři. Postupně, tak jak si to vyžadovala situace, byl v Řecku zajištěn pobyt včetně transportu pro rodinné příslušníky zraněných. Pro jednoho z pacientů byla zajištěna zdravotní sestra.

V závislosti na zdravotním a psychickém stavu účastníků nehody byla postupně zajišťována doprava zpět do ČR komerčními lety či leteckým speciálem. Zpět do České republiky byly dopraveny ostatky tří obětí nehody. Náklady na asistenční zásah dosáhly 1,5 milionu korun.

Generali, Europe Asistance


Zdroj: Generali, Europ Assistance

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS