Allianz: Pojistné z fotografie tachometru určí robot


			Allianz: Pojistné z fotografie tachometru určí robot

Jakákoli lidská činnost, která běží podle přesně daných pravidel, má potenciál pro robotizaci. V pojišťovnách jsou proto možnosti využití těchto technologií veliké a postupně jsou zaváděny i v Česku. Allianz nyní robota povolala pro výpočet pojistného na základě fotografie tachometru u autopojištění, kde sazba závisí na počtu ujetých kilometrů za rok.

Díky projektu, který Allianz dokončila počátkem ledna, dnes nyní robot sám hlídá blížící se výročí povinného ručení klienta a několik týdnů před ním mu v mobilní aplikaci Allianz CZ připomene, že přišla doba na nahrání nové fotografie tachometru. U autopojištění od Allianz totiž výše pojistného přímo závisí na tom, jak často klient auto používá. Čím méně jezdí, tím menšímu riziku se vystavuje, a o to menší pojistné pak platí.

„Pomocí aplikace klient udělá fotografii. Robot prozkoumá, zda snímek nebyl uměle upraven, zda tachometr odpovídá pojištěnému modelu auta a tak dále. Pokud je vše v pořádku, zohlední najeté kilometry a sám spočítá pojistné na další rok,“ uvádí Martin Podávka, šéf Market managementu Allianz pojišťovny. Odhadl-li klient na začátku minulého pojistného období najetou vzdálenost špatně, zahrne do výpočtu přeplatek či nedoplatek.


Mohlo by vás zajímat: Munich Re: Rok 2017 nejdražší v historii pojišťovnictví


Pro klienta je ovládání pomocí mobilní aplikace snadné a zabere jen pár minut. Zvyšování rychlosti komunikace s klienty je ostatně jedním z hlavních cílů zavádění těchto technologií. Detekovat pokusy o pojistný podvod umí robot spolehlivě, a pokud nastanou jakékoli pochybnosti, předá případ svým lidským kolegům. Jinak však není zásah člověka potřeba a robot automaticky odesílá na e-mail klienta informaci o sazbě autopojištění na příští období.

„Jednou z největších výhod robotizace je kromě rychlosti zpracování dat také to, že je robot schopný provést mnohonásobně více kontrol zaslaných údajů, než které by dokázal za stejný čas projít člověk. Během chvilky tak například zjistí, jestli jde opravdu o přístrojovou desku daného modelu pojištěného vozidla,“ dodává Martin Podávka.

Zdroj: Allianz pojišťovna a.s.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články