Česká asociace asistenčních společností: Vždy na straně řidiče


			Česká asociace asistenčních společností: Vždy na straně řidiče
18.4.2012 Pojištění aut

Kultivace trhu, stanovení norem etického chování mezi asistenčními společnostmi, poskytovateli technických služeb a klienty, ale také služby na úrovni evropského standardu – to jsou jen některé z faktorů, které stály u vzniku České asociace asistenčních společností.

Jednou z pohnutek vzniku ČAAS bylo úsilí o kultivaci asistenčních služeb v České republice v zájmu ochrany motoristů, zaměřené především na dosažení maximální kvality služeb a seriózního přístupu k zákazníkům. Dnes totiž na trhu působí řada asistenčních společností, ne všechny však mají k řidičům korektní přístup, což řidič při dopravní nehodě nemůže obvykle rozpoznat. Co je totiž důležité: smluvní společnosti pojišťoven jsou vždy na straně klienta, ať je viníkem nehod či poškozeným,“ řekl Petr Bold, prezident České asociace asistenčních společností.

V důsledku úsilí členů ČAAS tak dochází k omezování nevhodných praktik některých nesmluvních asistenčních služeb (tzv. „nehodových společností“).

Celou situaci lze shrnout jednoduše: Když dva dělají totéž, není to rozhodně totéž. Standardní asistenční společnost pracuje vždy ve prospěch klienta, klient zná předem rozsah poskytovaných služeb, seznamuje se s nimi například při sjednání pojištění. Využití těchto služeb je převážně na vůli a rozhodnutí klienta samotného. Vždy se jedná o ověřené odtahové společnosti smluvní servisy a veškerá plnění jdou prospěch klienta. Naopak takzvaní crash hunteři, lovci nehod, se objeví až ve chvíli dopravní nehody. Zajímají se o poškozené, rozsah svých služeb nabídnou právě až u nehody a jejich provozovatelem může být kdokoli. Důležité je vědět, že v některých případech jde platba pojistného plnění na účet lovců nehod,“ vysvětlil Miroslav Doležal, viceprezident ČAAS.

Podle zástupců ČAAS tak jednání nesmluvních asistenčních společností poškozuje nejenom image smluvních společností, ale především motoristy.

Jednání těchto „nehodových společností“ ve výsledku může negativně zasáhnout motoristu při likvidaci jeho pojistné události snížením pojistného plnění. To mu totiž pojišťovna vyplatí v obvyklých, a nikoli předražených službách,“ dodal Petr Bold.

Česká asociace asistenčních společností se řídí Etickým kodexem, standardy a jednotným přístupem ke klientům.


Je jistě velmi těžké měnit některé zažité zvyklosti, ale jednotlivými krůčky jdeme kupředu. Nemůžeme samozřejmě fungovat bez spolupráce se samotnými klienty a jejich aktivního přístupu. Každý řidič by měl vědět, jaké asistenční služby, zejména pro případ nehody a poruchy, má v rámci svého pojištění zahrnuty a nemusí je tedy v případě nenadálé události hradit. Když se pak stane účastníkem nehody, přes šok a leknutí ho lovec nehod nemá šanci nechat podepsat něco, na čem ve výsledku tratí,“ dodal Miroslav Doležal.

ČAAS vznikla v roce 2008 a jejími členy jsou Axa Assistance, EuroAlarm Assistance, Europ Assistance, Global Assistance, Mondial Assistance a SOS Assist.

Česká asociace asistenčních společností

Zdroj: ČAAS

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS