Na co myslet při sjednávání pojištění vozidel


			Na co myslet při sjednávání pojištění vozidel
4.2.2011 Produkty

Naprostá většina motoristů (71 %) se při sjednávání pojištění výhradně řídí jeho cenou. To je jedna z nejčastějších chyb, kterých se motoristé dopouštějí, když si jdou pojistit auto. Z úst odborníků to zaznělo v rámci zahájení čtvrtého ročníku informační kampaně České asociace pojišťoven (ČAP) s názvem "Únor - měsíc pojištění".

Majitelé vozidel podceňují dostatečnou pojistnou ochranu, zajímá je pouze cena a už se nezajímají o rozsah služeb, které jsou součástí pojištění ani o rozsah pojistného krytí. Mnohdy mohou být velmi překvapeni, když jim auto poškodí na parkovišti neznámý vandal, zjistí totiž, že vůbec nejsou pojištěni pro případ vandalismu.


Nadstandardní vybavení, ale nepojištěné

Mnozí vlastníci vozidla sice investují do drahého auta a do jeho vybavení, ale za účelem nižší ceny pojistného si stanoví nízkou pojistnou částku.

Vůbec tak nezohledňují nadstandardní vybavení interiérů a ostatních částí vozidla - xenonové světlomety, vyhřívané sedačky a pod.


Sedm rad motoristům na téma rizika a nehody


1. Nepodceňujte rizika, která ohrožují vás a vaše vozidlo


2. Při sjednávání pojištění zvažte rozsah pojištění i poskytnutých služeb v závislosti na ceně


3. Srovnávejte srovnatelné nabídky


4. Stanovte si dostatečné limity pojsitného plnění, aby případné pojistné plnění pkrylo škodu v dostatečné výši


5. Seznamte se dobře s pojistnými podmínkami, pokud něčemu nerozumíte, ptejte se dříve, než smlouvu podepíšete


6. Využívajte asistenční služby své pojišťovny. Máte ji v ceně pojistného a je vám garantován plynulý proces likvidace


7. Nepodléhejte nabídkám náhodných odtahových služeb


A proč ta poslední rada?

Existuje totiž mnoho firem, které se snaží nabízet motoristům služby při nehodě. Ty zneužívají toho, že lidé neznají název asistenční služby SVÉ POJIŠŤOVNY a mnohdy jsou navíc po nehodě v šoku, takže nabídku takových služeb akceptují.

Pojišťovna logicky odmítne takovou službu proplatit. Je to totiž služba, nabízená bez smlouvy s pojišťovnou a navíc ve většině případů je i silně předražená.

Pojišťovny založily asisteční služby pro své klienty a proto jim záleží na tom, aby je klienti využívali. K dokladům je proto dobré založit si i číslo na asistenční službu své pojišťovny.


Příště: Nejčastější chyby motoristů při dopravní nehodě

 

Dotazy pro Českou asociaci pojišťoven

Ptejte se Marcely Kotyrové, manažerky komunikace a vzdělávání a Jolany Ackermannové, z oddělení PR a komunikace, z České sociace pojišťoven (ČAP), na téma: POJIŠTĚNÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL – NEPODCEŇUJTE HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ“.

Marcela Kotyrová

Odpovědi na Vaše dotazy budou redakčně zpracovány a zveřejněny!

Ptát se můžete zde!


 



Zdroj:

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Srovnání povinného ručení

Aleš Procházka,  23. 3. 2011

Dobrý den,
pokud sháníte jakékoli povinné ručení pro Váše vozidlo, můžete bezplatně vyplnit tento odkaz
http://postni.cz/porovnani
Zde vyplníte údaje o Vašem voze a můžete zjistit, že ušetříte až 64 procet! Pokud chcete, můžete porovnat také havarijní pojištění.
Samozřejmě vyplnění může být pouze z informativních důvodů. Vše je zcela jednoduché a zdarma. Děkuji
Procházka

RSS

Související články