Pojišťovny domlouvají přímou likvidaci škod


			Pojišťovny domlouvají přímou likvidaci škod
14.10.2011 Produkty

Pojišťovny dojednávají malou revoluci na českém trhu s povinným ručením, projekt takzvané přímé likvidace škod. Pokud vše půjde hladce, už od příštího roku by poškození řidiči při dopravní nehodě nemuseli jednat o likvidaci škody s pojišťovnou viníka, ale se svou vlastní. Ta by jim uhradila škodu, vyřídila administrativu a peníze vymáhala sama na pojišťovně viníka.

Podle šéfa České asociace pojišťoven Tomáše Síkory v řadě zemí světa princip přímé likvidace funguje. „Pojistitelé se už na základní myšlence dohodli, nyní je třeba doladit detaily, zejména technické, a záleží na tom, jak rychle bude jednání probíhat. Reálné je, že by se princip přímé likvidace mohl plošně uvést do praxe v roce 2013,“ řekl deníku E15 Síkora. Příprava ještě potrvá. „Analyzujeme, zda bude nutné legislativní řešení tohoto projektu, druhá věc je, že bude potřeba postavit vypořádací centrum,“ upřesnil Síkora.

Účastníci trhu přímou likvidaci vítají. „Projekt je na českém pojistném trhu revoluční. Pro klienta to bude znamenat výraznou úsporu času a administrativy s vyřízením pojistné události a také bezproblémové a rychlé uhrazení škody,“ řekl majitel asistenční služby SOS Assist Lukáš Melichar. Přímá likvidace na českém trhu již existuje, ale je nesystémová. Některé pojišťovny ji nabízejí jako součást produktu povinného ručení.

„Zájem o přímou likvidaci škod roste. Nyní máme v průměru 700 řidičů měsíčně, kteří ji využívají,“ řekl mluvčí České pojišťovny Tomáš Zavoral. Česká pojišťovna nabízí přímou likvidaci škod od loňského roku. Mohou ji využít všichni, kdo u ní mají povinné ručení. „Největší výhodou je, že člověk může jednat s vlastní pojišťovnou, kterou zná. Lidé si často stěžovali na komunikaci s cizím ústavem, toto je pro ně pohodlnější,“ říká Zavoral.

Pojišťovna Kooperativa nabízí přímou likvidaci v balíčku s možností zapůjčení vozidla během opravy a dorovnání amortizace náhradních dílů za příplatek 1200 korun ročně. „Nevíme, která z těch tří složek je nejlákavější, je to ale v každém případě oblíbený produkt, kterého se prodalo zhruba 90 tisíc kusů,“ říká mluvčí Kooperativy Marek Vích.

E15

 

Zdroj: E15

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS