Pouze 18 % vozidel je havarijně pojištěno!


			Pouze 18 % vozidel je havarijně pojištěno!
1.2.2011 Produkty

Dneškem startuje již čtvrtý ročník informační kampaně České asociace pojišťoven (ČAP) „Únor – měsíc pojištění“. Tentokrát se ČAP zaměřila na pojištění vozidel. Hlavním cílem aktivity je předat veřejnosti srozumitelnou formou praktické informace o pojištění a pomoci klientům orientovat se v nabídce pojistných produktů na trhu.

 

Na každé čtvrté havarijně pojištěné vozidlo připadá ročně jedna pojistná událost

 

Zatímco z celkového počtu zhruba 7 244 tisíc registrovaných vozidel má 91,6 % sjednáno pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel, pouze 18,4 % má sjednáno havarijní pojištění. Při výběru pojištění se klienti řídí především cenou, což potvrdilo 70,6 % dotázaných řidičů. O kvalitu služeb, možnostech připojištění nebo úrovni asistenčních služeb, se prioritně zajímá jen třetina dotázaných.


Při sjednávání pojištění by se klienti měli zajímat především o rozsah pojistné ochrany a asistenčních služeb, aby případné pojistné plnění pokrylo v dostatečné výši vzniklou škodu,“ říká Marcela Kotyrová, manažerka komunikace a vzdělávání ČAP a dodává: „Klienti ve snaze získat co nejnižší cenu podceňují hodnotu vozu, například zamlčí nadstandardní výbavu nebo dražší doplňky vozu. Neuvědomují si přitom, že jim v případě pojistné události neposkytne plnění dostatečnou kompenzaci.“


Pojištění vozidel je opředeno také řadou mýtů. Jedním z nejčastějších je, že se havarijní pojištění nevyplatí sjednávat. „Průměrné vyplacené pojistné plnění na škody na vozidlech, způsobené živelními katastrofami, je 116 tisíc korun. Na jedno odcizené vozidlo vyplatily pojišťovny v průměru 250 tisíc korun. Pokud nemá majitel vozu sjednané havarijní pojištění, tak finanční dopad škody nese sám,“ varuje Marcela Kotyrová.


ČAP v rámci únorové kampaně přináší řadu doporučení, postupů a rad pro motoristy. Řidiči se dozví, jak mají správně postupovat při nehodě nebo jak bezchybně vyplnit záznam o nehodě. „Účastníci dopravní nehody špatně vyhodnocují situaci, u nehod oscilujících kolem 100 tisíc nepřivolají policii. Velmi často se stává, že nezabezpečí řádnou dokumentaci nebo podlehnou nabídce náhodné odtahové služby a nekontaktují asistenční službu své pojišťovny,“ upozorňuje Kotyrová a dodává: „Nesprávný postup u nehody může zbytečně prodloužit proces likvidace.“

 

Stejně tak, jako v předchozích únorových kampaních, připravila ČAP pro veřejnost webové stránky, na kterých shrnula veškeré zásadní informace k dané problematice. V rámci letošního ročníku ale zcela nově spustila internetový portál www.jaksepojistit.cz, na kterém návštěvníci najdou jak informace k aktuálnímu tématu pojištění vozidel, tak souhrnné informace z kampaní pojisti život nebo pojisti majetek. Vzniká tak jedinečný, nezávislý zdroj informací pro veřejnost o problematice jednotlivých druhů pojištění.


Konkrétní podstránky nového webu jsou jednotně strukturované a umožňují tak jednoduchou orientaci. Uvedené informace budou průběžně aktualizovány a přibudou zde i nová témata,“ doplňuje Marcela Kotyrová.


Kampaň v rámci mediálního partnerství podporují servery Finance.cz, Finanční noviny, Opojištění.cz, Poradci-sobě.cz, Peníze.cz, Profit.cz a Studentpoint.cz.

 

Posílejte dotazy na téma Měsíc únor pojištění - pojisti auto Marcele Kotyrové a Jolaně Ackermannové z České asociace pojišťoven!

Zdroj: ČAP

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS