Většina lidí neví, že povinné ručení obsahuje i asistenční služby


			Většina lidí neví, že povinné ručení obsahuje i asistenční služby
26.8.2015 Produkty

V České republice je pojištěných téměř 7,3 milionu vozidel, přesto téměř polovina jejich majitelů neví, že jejich povinné ručení obsahuje asistenční služby pro případ nehody či poruchy. 96 % řidičů navíc nezná telefonní číslo na smluvní asistenční společnost své pojišťovny. Výsledky přinesl reprezentativní výzkum Linky pomoci řidičům 1224.

„Pojišťovny poskytují svým klientům v rámci povinného ručení i havarijního pojištění různé balíčky asistenčních služeb. Z výzkumu Linky pomoci řidičům 1224 bohužel vyplynulo, že 45 % řidičů o tom neví,“ říká Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů, která linku 1224 provozuje. Navíc 42 % z těch řidičů, kteří tuší, že mají v rámci pojištění vozidla předplacené asistenční služby, nedokážou vyjmenovat ani jeden konkrétní typ služeb, na které mají nárok. Když už si na nějakou službu respondenti vzpomněli, jednalo se v téměř polovině (48 %) případů o odtah a v pětině (19 %) o náhradní vůz.

Nejčastější řešení havárie či poruchy? Odtah!

Odtah je nejčastěji využívanou službou, kterou v rámci asistence motoristům poskytují pojišťovny. Zároveň jde o nejefektivnější způsob rychlého odstranění nepojízdného vozidla, které brání obnovení provozu. Podle statistik České asociace asistenčních společností je 83 % nehod a poruch řešeno právě odtahem.

Řidiči znají nouzová telefonní čísla, na číslo smluvní asistenční společnosti své pojišťovny si ale nevzpomenou

Většina řidičů si správně pamatuje telefonní čísla na policii (88 %), záchranku (85 %), hasiče (82 %) i tísňovou linku 112 (76 %). Oproti tomu si pouhá 4 % dotazovaných vzpomněla na telefonní spojení na smluvní asistenční společnost své pojišťovny. Právě pro řidiče, kteří potřebují zajistit spolehlivé asistenční služby, je tady Linka pomoci řidičům 1224. Ta poskytuje servis klientům všech pojišťoven, a to 12 měsíců v roce, 24 hodin denně.

„Řidiči si díky lince 1224 nemusí pamatovat složitá telefonní čísla a jednoduše využívají služeb, které již mají v povinném ručení či havarijním pojištění zaplacené. To vše navíc pomáhá k rychlému odstranění následků nehody na silnici a prevenci následných havárií,“ vysvětluje Jakub Hradec. Kvalitu služeb smluvních asistenčních společností potvrzují sami řidiči – tři čtvrtiny (76 %) těch, kteří jejich služby využili, byli s jejich úrovní spokojeni.

Jak funguje Linka pomoci řidičům 1224

Klienti, kteří zavolají na číslo 1224, jsou v průměru za 6 vteřin spojeni s jejím operátorem. Linku obsluhují zkušení zaměstnanci call center asistenčních společností, které jsou členy České asociace asistenčních společností. Operátor zjistí pojišťovnu, u které mají řidiči uzavřené povinné ručení. Pokud si volající motorista pojišťovnu okamžitě nevybaví, operátor si ji sám zjistí podle SPZ auta. Poté řidiče přepojí na smluvní asistenční společnost pojišťovny, která na místo vyšle vůz a zařídí na místě opravu nebo odtažení do seriózního servisu.

asistenční služby pro motoristy 150825_linka_1224_infografika_vyzkum_asistence_vyska_finalasistenční služby pro motoristy150825_linka_1224_infografika_vyzkum_asistence_sirka_final

Zdroj: Česká kancelář pojistitelů

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Spokojenost

Peter Lacek,  4. 9. 2015

My jsme povinné ručení řešili <a href="http://www.povinne-ruceni.com/kalkulator/">tady</a> a spokojenost. Za nás palec nahoru http://www.povinne-ruceni.com/kalkulator/

RSS

Související články