Za zdánlivě banální nehody vyplácejí pojišťovny stamilionové částky


			Za zdánlivě banální nehody vyplácejí pojišťovny stamilionové částky
17.5.2013 Pojištění aut

Účty za některé dopravní nehody, včetně těch zdánlivě banálních, mohou dosáhnout překvapivé výše. Nejlépe to vědí pojišťovny, jež z povinného ručení často vyplácejí mnohamilionové odškodnění i za nehody, které nemají šanci dostat se mezi nejžhavější zprávy dne.

Jen pojišťovna Generali v letech 2009 až 2012 řešila desítky autohavárií se škodou nad pět milionů korun, jejichž celková výše překročila půl miliardy. Mnohamilionová plnění si vyžádaly zejména škody na zdraví a okolním majetku. 

 

Vlak vykolejil kvůli malému fiátku

Někdy je škoda na samotném havarovaném automobilu ve srovnání s dalšími následky skutečně triviální. Na jednom z železničních přejezdů poblíž jihočeských Kaplic vjel například řidič osobního vozu přímo pod lokomotivu. Nehodu bohužel nepřežil, na jeho starším Fiatu Punto ale vznikla pouze 40tisícová škoda. Automobil ovšem způsobil vykolejení 140 metrů dlouhé vlakové soupravy.

„Vykolejený nákladní vlak poničil trať a zabezpečovací zařízení za tři miliony korun a cena za poškození lokomotivy a vagonů dosáhla čtyř milionů,“ uvedl vedoucí oddělení likvidace pojišťovny Generali Marek Heyda.

 

Mladík utrpěl zranění s doživotními následky

Často ještě na daleko vyšší částky se šplhají škody na zdraví, což byl případ havárie poblíž Tanvaldu. Terénní vůz značky Opel tam na silnici srazil jedenatřicetiletého chodce. „Zatímco s autem se vůbec nic nestalo, mladý muž, který šel po kraji vozovky, bohužel utrpěl velmi vážná zranění s doživotními následky,“ vysvětlil Heyda.

Pojišťovna poškozenému z povinného ručení viníka postupně vyplácí téměř desetimilionovou rentu na náklady na péči a za ztrátu výdělku. Dalších zhruba sedm milionů odškodného stanovil soud a jeden milion korun muž dostal mimo jiné za ztížení společenského uplatnění a jako bolestné. Náklady na tuto událost tak dosáhnou bezmála 18 milionů korun.

 

Pojišťovna chrání klienty před žalobami  

Podle mluvčího Generali Jiřího Cívky podobné případy ukazují, že je nezbytné, aby pojišťovna byla silnou a stabilní firmou schopnou krýt vysoké škody, a to dlouhodobě. „Bezproblémovým hrazením všech oprávněných nároků účastníků dopravních nehod pojišťovna chrání své klienty před možnými žalobami v budoucnosti,“ upřesnil Cívka. 

Za poslední čtyři roky pojišťovna Generali v rámci segmentu škod z povinného ručení převyšujících pět milionů registruje škody za více než půl miliardy. Výše těchto škod v jednotlivých letech kolísá. V roce 2009 to bylo přes 247 milionů korun, v roce 2010 necelých 60 milionů, v roce 2011 škody narostly na téměř 150 milionů a loni podle aktuálních údajů přesáhly 80 milionů korun.  

I to pojišťovnu vede k diferencovanému přístupu k jednotlivým skupinám motoristů. Nejlepší podmínky mohou při sjednávání povinného ručení získat zodpovědní řidiči starší 25 let.

Generali

Zdroj: Generali

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články