Podle mluvčího automobilky přesáhl celkový počet aut svolávaných kvůli problémům s nechtěným zrychlováním devět milionů vozů. Toyota však později upřesnila, že celkový počet aut svolávaných kvůli problémům s nechtěným zrychlováním dosáhl 8,1 milionu vozů. Firma svolává 4,45 milionu vozů kvůli vadnému plynovému pedálu a 5,75 milionu vozů kvůli problémům s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat. Tato opatření se však zčásti překrývají, takže je 2,1 milionu stejných vozů zahrnuto v obou z nich.
Týká se to i kolínské automobilky
Svolávání automobilů se týká rovněž vozů vyrobených ve společné továrně Toyoty a francouzské automobilky PSA (TPCA) v českém Kolíně. Z nich bude v Evropě ke kontrole pozváno skoro 100 000 aut Peugeot 107 a Citroën C1 a také vozy Toyota Aygo.
V pondělí Toyota uvedla, že tento týden začne vadné plynové pedály opravovat ve Spojených státech. Dnes oznámila, že do Evropy začne součástky potřebné k opravě dodávat příští týden.
V současné chvíli je Toyota největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si firma vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Problémy s pedály však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.
Proti stažení výrobku z trhu se lze pojistit
Na případu japonské automobilky je vidět, že dodatečné svolávání vozů k opravě přijde firmu na nemalé finanční částky. Je třeba zdůraznit, že existuje speciální druh pojištění, které zmírní náklady, spojené s povinností stáhnout výrobky pojištěné firmy z trhu.
Již dlouhou dobu nabízí pojišťovna CHARTIS EUROPE (dříve AIG EUROPE) pojištění pro případ stažení výrobku. Nejde tedy o žádnou novinku. Jde o speciální druh pojištění, ale o to užitečnější je pro mnohé firmy.
ČT24, DŠ
Komentáře
Přidat komentář