Češi dají na finanční poradce více než jinde v Evropě


			Češi dají na finanční poradce více než jinde v Evropě
10.4.2013 Pro občany

Od finančních poradců očekávají Češi pomoc při výběru, individuální přístup i finanční a časovou úsporu. Na jejich rady dá 55 % Čechů. O něco ostražitější jsou Slováci (48  %),  ve  zbylých  státech  Evropy  preferuje  poradenství  zprostředkovatelů  v průměru  35  %  populace.

Pokud Češi mění smlouvu životního pojištění a zároveň pojišťovnu, ve 38 % případů je to právě z důvodu doporučení jejich poradce. Pouze ve 13 % případů stojí za změnou pojišťovny nespokojenost se službami. 

Pozor na přepojišťování pojistných smluv

O takzvaném přepojišťování pojistných smluv, výrazném trendu českého pojistného trhu, svědčí fakt, že jen za posledních  pět  let  změnilo  v ČR  svého  poskytovatele  životního  pojištění  25  %  klientů,  zatímco  v ostatních evropských státech jen 8 % klientů.

Průzkum České asociace pojišťoven (ČAP) upozorňuje na skutečnost, že 26 % klientů, kteří mají sjednané životní pojištění, stále netuší, jaké má pro ně důsledky předčasné zrušení životní pojistky. 

Životní pojištění  je  konstruováno  jako  dlouhodobý  produkt  a  každé  předčasné  ukončení  sjednané smlouvy znamená nedodržení pojistných podmínek a pro klienta ztrátu, nikoli úsporu. Kromě výplaty předem stanovené částky ztratí klient jistotu pojistné ochrany a krytí životních rizik. 

„I přes velkou část korektních poradců se na pojistném trhu bohužel objevují i tací, pro které je větší motivací jejich profit než spokojenost klienta,“ doplňuje manažerka vzdělávání a komunikace České asociace pojišťoven Marcela Kotyrová a radí: „Pokud se klient domnívá, že jeho pojistná smlouva je zastaralá a neodpovídá jeho potřebám, měl by kontaktovat pojišťovnu a poradit se o možných úpravách. I v období ztížené finanční situace je zrušení pojistné smlouvy to nejméně vhodné řešení. Moudřejší je požádat pojišťovnu o odklad plateb, snížení pojistného, jeho přerušení nebo se dohodnout na jiném řešení.“
 
Jak vybrat dobrého pojistného poradce nebo zprostředkovatele? 

Věnujte pozornost dobrým zkušenostem svých přátel a známých. Nejlepší vizitkou každého dobrého poradce je osobní doporučení spokojených klientů. 

Buďte alespoň částečně informováni o pojistných produktech a ptejte se svého poradce na vše, čemu nerozumíte. Informace si porovnejte s těmi, které jste získal z oficiálních a nezávislých zdrojů. Pokud vám nebude schopen odpovědět, raději se obraťte na jiného. 

Neukvapujte se a nenechte se přesvědčit emocionálními argumenty. Finanční poradce, který na vás naléhá prostřednictvím emocionálních argumentů, zřejmě nemůže najít ty faktické.  

Důvěřujte, ale prověřujte a porovnávejte. Nikdy se nerozhodujte pouze podle jedné nabídky.

Říká se, že čas jsou peníze. V případě uzavírání smluv dlouhodobějších produktů to platí dvojnásob. Nechte si po předložení smlouvy nějaký čas na rozmyšlenou a nezapomeňte si prostudovat pojistné podmínky. 


Česká asociace pojišťoven

Zdroj: ČAP

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články