Počet škod řešených z pojištění občanské odpovědnosti každoročně roste


			Počet škod řešených z pojištění občanské odpovědnosti každoročně roste
19.10.2016 Produkty

Pojištění občanské odpovědnosti by mělo být naprosto nejzákladnějším pojistným produktem, který je třeba sjednat pro sebe i pro klienty. Jen chvilková nepozornost, nebo nešikovnost může člověka přivést k nemilé finanční újmě. Počet škod se navíc stále zvyšuje.

Za celý rok 2014 jsme registrovali 8 200 škod, v loňském roce to bylo už 8 450 škod. Podobné je to i s výší průměrné škody. V praxi sice častěji jde o drobnější škody, kdy náš klient vytopí sousedy nebo děti poškodí cizí majetek, ale vznikají i případy s velmi citelnou výší újmy. Nedávno jsme řešili například škodu, kdy se pes našeho klienta vytrhl z vodítka a povalil kolemjdoucí ženu. Způsobil jí vážná zranění kolene a holenní kosti. Poškozená byla přes čtyři měsíce v pracovní neschopnosti a celková újma přesáhla 120 tisíc Kč,“ upozorňuje Tomáš Reitermann, vedoucí Odboru pojištění občanů v pojišťovně Kooperativa.

Nový Občanský zákoník přinesl výrazný posun i v oblasti náhrad v případě poranění zvířete, které už z právního hlediska není považováno za “věc”, jako tomu bylo do konce roku 2013. Při poranění zvířete je škůdce povinen nahradit účelně vynaložené náklady spojené s péčí o zdraví zvířete, a to i v případě, že podstatně převyšují cenu zvířete, pokud by je vynaložil rozumný chovatel v postavení poškozeného. „V těchto případech tedy není možné spoléhat na to, že pokud můj pes puštěný “na volno” vážně poraní psa jiného majitele, nehrozí mi náhrada vyšší, než je aktuální “tržní” cena zraněného psa,“ varuje Tomáš Reitermann.

Kooperativa nabízí pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě jako připojištění k pojištění domácnosti, doplňkově je lze sjednat i spolu s dalšími produkty. V současné době má toto pojištění sjednané přes 450 tisíc klientů. Tedy přibližně 80 % z těch, kteří mají pojištěnu i domácnost. „Skokový nárůst zájmu o toto pojištění jsme v souvislosti s novou legislativní úpravou sice nezaznamenali, na druhou stranu si však klienti rozumně sjednávají vyšší limity pojistného plnění, aby měli bezpečněji kryty i zaviněné fatálnější újmy,“ doplňuje Tomáš Reitermann.

 

Zdroj: Kooperativa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články