Řady zkrachovalých cestovek se rozšířily o pražskou Redgreentours


			Řady zkrachovalých cestovek se rozšířily o pražskou Redgreentours
5.6.2012 Pro občany

V podvečer 4. června vyhlásila úpadek letos v pořadí druhá cestovní kancelář. Jde o pražskou Redgreentours s pobočkami v Brně a Ostravě, specializující se na zájezdy do Turecka a na Severní Kypr. Jak uvedla Judita Smatanová, mluvčí pojišťovny Union, u které je CK pojištěna, „pojišťovna uhradí závazky této cestovní kanceláře a zajistí dopravu všech jejích klientů z Turecka a Severního Kypru zpět do vlasti.“

Tato situace se však netýká 11 klientů cestovní agentury Invia.cz, kteří získají nový zájezd a budou moci odjet na svou dovolenou. Cestovní agentura Invia.cz totiž v rámci nového pojištění Faktor 100 nejpozději do týdne předá všem svým klientům poukázku na zájezd ve stejné hodnotě jako měl pobyt od zkrachovalé cestovní kanceláře Redgreentours. Díky speciální pojistce nemusí klienti řešit náročnou agendu spojenou s krachem cestovní kanceláře a vyhnou se tak dlouhému procesu vymáhání financí ze zákonného pojištění cestovní kanceláře. Komunikaci s pojišťovnou potom převezme partner cestovní agentury společnost AXA Assistance.

Výše odškodnění zatím nejistá

Redgreentours uvedla v pondělí na svých webových stránkách, že z důvodu druhotné platební neschopnosti již není schopna zajistit přepravu klientů, kteří mají odletět na své dovolené. Přesný počet klientů zatím není znám, odhady hovoří o třech stovkách. „V současnosti zjišťujeme a prověřujeme v CK Redgreentours počet klientů, kteří u ní mají zájezd zakoupený. O jejich konečném počtu a celkové výši odškodnění budeme klienty i média nadále informovat,“ uvedla tisková mluvčí Smatanová.  

Stovka klientů zpátky v Česku

Repatriace zpět do Česka se týká zhruba stovky klientů. Ti, kteří svou dovolenou bez zkrácení ukončili v řádném termínu, se během úterý postupně začali vracet do Česka. Prvních sedm klientů přiletělo z turecké Antalye krátce po poledni do Brna, tři přistáli ve večerních hodinách v Ostravě a dalších dvanáct klientů po 20. hodině v Praze. Na večer 7. června je pak naplánovaný let 75 klientů z kyperské Larnacy s příletem do Prahy kolem půl třetí ráno. Těmto klientům Union zajisti ubytování na dva dny a dopravu zpět do vlasti. 

Jak postupovat dál

Klienti, kteří na své zájezdy již nestihli odcestovat a chtějí své peníze dostat zpět, musejí vznést u pojišťovny nárok na pojistné plnění prostřednictvím formuláře Hlášení pojistné události, a to nejpozději do dvou měsíců ode dne, kdy měl zájezd podle cestovní smlouvy skončit. Formulář klienti najdou na stránkách pojišťovny www.unionpojistovna.cz či www.union.sk nebo si o něj mohou zažádat na zákaznické lince +421 220 811 811. Řádně vyplněný formulář je potom potřeba zaslat spolu s požadovanými doklady v podobě cestovní smlouvy uzavřené s CK a dokladem o uhrazení zálohy za zájezd nebo celé ceny zájezdu na adresu pojišťovny:

Union poisťovňa, a. s.

Odbor likvidácie poistných udalostí

Bajkalská 29/A

813 60 Bratislava

Slovenská republika

nebo na korespondenční adresu

Union pojišťovna, a. s.

Michelská 12a

140 00 Praha 4

Česká republika

„V případě jakýchkoliv otázek jsme klientům k dispozici v pracovní dny na Zákaznické lince Union pojišťovny na tel. čísle +421 220 811 811, případně na čísle +421 904 895 605,“ dodala Smatanová.

JK, DŠ

Zdroj: JK, DŠ

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články