Více než desetina českých turistů se může dostat do finančních problémů


			Více než desetina českých turistů se může dostat do finančních problémů
30.6.2011 Produkty

Více než desetina českých turistů cestujících letos v létě do zahraničí se může dostat do vážných finančních problémů. Plánují vycestovat bez cestovního pojištění.

Vyplývá to z exkluzivní bleskové ankety, kterou pro pojišťovnu Generali realizoval partnerský web Turistika.cz. Bez platného cestovního pojištění riskují v případě zdravotních komplikací v zahraničí úvěr, o který nepožádali. Cestovní pojištění Generali lze přitom sjednat na internetu i sociálních sítích během několika minut. Jen za červen letošního roku vrostl meziročně počet asistenčních zásahů v zahraničí až o 20 %. Náklady na nejdražší asistenční zásah překročily 1 milion korun. Nejvíce pomáhala asistenční služba klientům v Egyptě. Nejčastěji se jednalo o zažívací potíže.


Podle výsledků bleskové ankety realizované pro pojišťovnu Generali partnerským webem Turistika.cz (přes 118 tisíc reálných živitelů měsíčně) vycestuje letos do zahraniční 12 % českých turistů bez platného cestovního pojištění.


Pojistíte se letos na dovolenou do zahraničí? A jak? (www.turistika.cz)

Ano, mám pojištění u platební karty

20%

Ano, koupím si pojištění on-line

20%

Ano, pojistím se jinak

26%

Letos do zahraničí nepojedu

22%

Risknu to a nepojistím se

12%


Zatímco v červnu loňského roku pomáhala asistenční služba linky Generali Assistance ve 468 případech, v červnu letošního roku se jednalo už o 554 zásahů. To je meziroční nárůst přibližně o 20 %. Přes 210 asistencí využili čeští turisté v Egyptě, více než 74 v Řecku a přes 40 v Turecku. Asistenční služba také pomáhala několika klientům z havarovaného autobusu, který se v Maďarsku srazil se slovenským kamionem. Většinou se jednalo o drobná poranění. Nejvážnějším úrazem byla zlomenina stehenní kosti. Pro klientku zajistila asistenční služba převoz sanitkou do ČR. Neobvyklým asistenčním případem bylo zajištění lékařské péče pro tříleté dítě v Chorvatsku, které spolklo tužkovou baterii.


Nejčastější diagnózou byly potíže zažívacího traktu. Následovaly infekční onemocnění horních cest dýchacích, úrazy a obtíže spojené s pobytem na slunci. Nejnákladnějším zásahem letošního června byla repatriace (přeprava leteckým speciálem) mladého muže, u kterého se v Egyptě z dosud nevyjasněných příčin projevila cévní mozková příhoda. Po několikadenní hospitalizaci v místním zdravotnickém zařízení byl klient ve velmi vážném stavu dopraven leteckým speciálem do nemocnice v ČR. Náklady na asistenční zásah překročily jeden milion korun.


Počty zásahů asistenční služby ve vybraných destinacích

Destinace

Červen 2010

Červen 2011

Egypt

206

211

Řecko

48

74

Turecko

29

44

Bulharsko

13

40

USA

6

10

Peru

0

1

Barbados

0

1

Hong Kong

0

1

Maršálovy ostrovy

0

1


Pevnou součástí zahraničního cestovního pojištění Generali je pojištění léčebných výloh včetně repatriace, asistenčních služeb a nákladů na přivolání opatrovníka. Je určeno všem, kteří chtějí minimalizovat rizika vyplývající z nepříjemných událostí v cizině. Jeho sjednání na www.generali.cz zabere pouze několik minut. Navíc s 15% slevou. Prostřednictvím aplikace „Klikni si pro slevu“ na Facebooku (www.facebook.com/generali.cz) dokonce až o čtvrtinu levněji.


Před návštěvou lékaře v zahraničí doporučujeme našim klientům kontaktovat asistenční službu na lince Generali Assistance +420 221 586 666 a konzultovat postup. To samé platí i při vzniku pojistné události. Důležité je nikde nenechávat doklady jako zástavu. Při hospitalizaci v zahraničí by měly doklady, mobilní telefon s nabíječkou, kartička cestovního a zdravotního pojištění vždy zůstat u pacienta. Jejich absence případy velice komplikuje.


Příklad asistence:

Mladá žena – pobyt v Itálii na ostrově Ischias – v blízkosti Neapole. Klientka, která v minulosti absolvovala transplantaci ledvin, při akutním infekčním onemocnění omdlela a při pádu si zlomila obratle. Celkový stav byl vzhledem k početným chronickým onemocněním velmi špatný. Případ se navíc komplikoval tím, že se klientka nacházela na malém ostrově, na kterém nemohlo přistát repatriační letadlo. Asistenční služba tedy zajistila přepravu trajektem na pevninu a následně sanitkou na letiště v Neapoli. Pojišťovna Generali v součinnosti s asistenční službou zajistila a uhradila letenky manželovi, který přiletěl za klientkou na místo, protože byla ve velmi špatném psychickém stavu. Celkové náklady na asistenční zásah dosáhly 330 tisíc korun.

Generali

Zdroj: Generali

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS