Adriatic Slovenica zautomatizovala sjednávání a upisování životního pojištění

Slovinská pojišťovna Adriatic Slovenica oznámila, že již brzy dokončí kompletní automatizaci uzavírání pojištění. Pojišťovna využívá řešení ALLFINANZ Interview Server od firmy Munich Re Automation Solutions Ltd., které umožňuje kompletní elektronické zpracování úkonů z online aplikací při maximálně hospodárném využití interních procesů.

Před třemi lety Gabrijel Škof, předseda správní rady firmy Adriatic Slovenica, zjistil, že náklady a chybovost při vyplňování papírových žádostí a upisovaných pojištění brání získávání nových zákazníků a zpomalují interní procesy ve firmě. A tak Škof podnikl kroky k vytvoření automatizovaného prodejního portálu, který přináší výhody jak pojištěncům, tak prodejním týmům a potažmo i celé pojišťovně. Pojišťovna si pro automatické uzavírání a upisování životního pojištění vybrala software od společnosti ALLFINANZ, díky jeho flexibilitě a celosvětové kompatibilitě.

„Jako první pojišťovna v jadranském regionu máme nyní automatizované všechny fáze uzavírání pojištění, od žádosti o uzavření pojistky až po upisování pojistných událostí," říká Škof. „zlepšujeme tak trh díky nabídce špičkových, rychlejších a srozumitelnějších služeb našim zákazníkům. Vyřízení smlouvy, kterou jsme dříve ověřovali, uzavírali a upisovali tři týdny, tak nyní zabere jen pár minut."

V minulém roce pojišťovna Adriatic Slovenica d.d. (AS) zvýšila svůj tržní podíl na 15 %, na pojistném vybrala téměř 300 miliónů eur a vytvořila zisk ve výši 14 miliónů eur. Firma nabízí životní pojištění, zdravotní pojištění, majetkové pojištění a pojištění domácnosti, pojištění motorových vozidel, úrazové pojištění, cestovní pojištění a také důchodové pojištění a spořící produkty. Automatizace bude nejprve nasazena při prodeji životního pojištění ve Slovinsku, přičemž se plánuje automatizovat i další pojistné produkty a rozšířit tento systém do dalších zemí.

Zaměstnanci a makléři pojišťovny AS mají největší zásluhu na našem růstu. Protože software ALLFINANZ urychluje a zpřesňuje práci se zákazníky, ruší vyplňování papírových formulářů a eliminuje lidské chyby přináší nám na tomto vysoce konkurenčním trhu hned dvojitou konkurenční výhodu."

„V každém kroku při uzavírání pojistek jsme požádali náš tým o hodnocení užitečnosti, směřování k cíli a jednoduchosti pochopení. Tento obchodní nástroj značně zlepší procesy v naší firmě a pomůže nám dosáhnout bezpapírového zpracování již ze 60%," uvádí Maja Benko, výkonná ředitelka pro životní a penzijní pojištění.

Pojišťovna AS si pořídila licenci na server ALLFINANZ Interview Server s aplikacemi Rules Designer a Publisher (aplikace pro nastavení a vydávání pravidel).

Systém ALLFINANZ Interview Server je software pro upisování pojištění, který pojišťovnám umožňuje automatické zpracování žádostí o uzavření pojistky a upisování pojištění, a to elektronicky či přes mobilní telefon a okamžitě vystavit pojistnou smlouvu. Předním poskytovatelem tohoto elektronického a automatického upisovacího softwaru pojišťovnám zabývajícím se životním pojištěním je firma Munich Re Automation Solutions Ltd.

Tato sofistikovaná aplikace se nyní dolaďuje a již probíhá první školení uživatelů a makléřů, kteří jí budou používat, aby se seznámili s jejími možnostmi.

V České republice zatím žádná pojišťovna k podobné automatizaci nedospěla. Samotný proces je navíc pro klienta celkem komplikovaný. Uvidíme, zda se tohoto směru naše pojišťovny chytí. 

Zdroj: protext.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články