Před třemi lety Gabrijel Škof, předseda správní rady firmy Adriatic Slovenica, zjistil, že náklady a chybovost při vyplňování papírových žádostí a upisovaných pojištění brání získávání nových zákazníků a zpomalují interní procesy ve firmě. A tak Škof podnikl kroky k vytvoření automatizovaného prodejního portálu, který přináší výhody jak pojištěncům, tak prodejním týmům a potažmo i celé pojišťovně. Pojišťovna si pro automatické uzavírání a upisování životního pojištění vybrala software od společnosti ALLFINANZ, díky jeho flexibilitě a celosvětové kompatibilitě.
„Jako první pojišťovna v jadranském regionu máme nyní automatizované všechny fáze uzavírání pojištění, od žádosti o uzavření pojistky až po upisování pojistných událostí," říká Škof. „zlepšujeme tak trh díky nabídce špičkových, rychlejších a srozumitelnějších služeb našim zákazníkům. Vyřízení smlouvy, kterou jsme dříve ověřovali, uzavírali a upisovali tři týdny, tak nyní zabere jen pár minut."
V minulém roce pojišťovna Adriatic Slovenica d.d. (AS) zvýšila svůj tržní podíl na 15 %, na pojistném vybrala téměř 300 miliónů eur a vytvořila zisk ve výši 14 miliónů eur. Firma nabízí životní pojištění, zdravotní pojištění, majetkové pojištění a pojištění domácnosti, pojištění motorových vozidel, úrazové pojištění, cestovní pojištění a také důchodové pojištění a spořící produkty. Automatizace bude nejprve nasazena při prodeji životního pojištění ve Slovinsku, přičemž se plánuje automatizovat i další pojistné produkty a rozšířit tento systém do dalších zemí.
„Zaměstnanci a makléři pojišťovny AS mají největší zásluhu na našem růstu. Protože software ALLFINANZ urychluje a zpřesňuje práci se zákazníky, ruší vyplňování papírových formulářů a eliminuje lidské chyby přináší nám na tomto vysoce konkurenčním trhu hned dvojitou konkurenční výhodu."
„V každém kroku při uzavírání pojistek jsme požádali náš tým o hodnocení užitečnosti, směřování k cíli a jednoduchosti pochopení. Tento obchodní nástroj značně zlepší procesy v naší firmě a pomůže nám dosáhnout bezpapírového zpracování již ze 60%," uvádí Maja Benko, výkonná ředitelka pro životní a penzijní pojištění.
Pojišťovna AS si pořídila licenci na server ALLFINANZ Interview Server s aplikacemi Rules Designer a Publisher (aplikace pro nastavení a vydávání pravidel).
Systém ALLFINANZ Interview Server je software pro upisování pojištění, který pojišťovnám umožňuje automatické zpracování žádostí o uzavření pojistky a upisování pojištění, a to elektronicky či přes mobilní telefon a okamžitě vystavit pojistnou smlouvu. Předním poskytovatelem tohoto elektronického a automatického upisovacího softwaru pojišťovnám zabývajícím se životním pojištěním je firma Munich Re Automation Solutions Ltd.
Tato sofistikovaná aplikace se nyní dolaďuje a již probíhá první školení uživatelů a makléřů, kteří jí budou používat, aby se seznámili s jejími možnostmi.
V České republice zatím žádná pojišťovna k podobné automatizaci nedospěla. Samotný proces je navíc pro klienta celkem komplikovaný. Uvidíme, zda se tohoto směru naše pojišťovny chytí.
Komentáře
Přidat komentář