Allianz odměňuje klienty za zdravý životní styl


			Allianz odměňuje klienty za zdravý životní styl
28.5.2013 Produkty

Koncem loňského roku nastolila Evropská komise v českém pojišťovnictví unisexový svět, který sjednotil sazby životního pojištění pro muže a ženy. I přes „bezpohlavnost“ pojištění nadále pojišťovny s riziky ve svých produktech pracují a zohledňují je při segmentaci svých klientů. Pracuje s nimi i Allianz. Zahraniční pojišťovny často operují s nejrůznějšími aspekty, mnohdy i kuriózními. Allianz pojišťovna například zjistila, že podle jedné z amerických studií se významně liší úmrtnost herců, kteří získali zlatou sošku Oscara oproti těm, kteří za svůj život nikdy nebyli nominováni. Své sedmdesátky se dožilo o 6 % více oceněných. Také držitelé Nobelovy ceny žijí déle než ostatní vědci, kterým se této pocty nedostalo.

„Tyto segmentační faktory by však ovlivnily výši pojistného pouze u malého vzorku klientů. My jsme se snažili najít mnohem plošnější a spravedlivější kritéria. V životním pojištění se dosud pracovalo hlavně s věkem klienta a rizikovostí jeho povolání. My jsme se nyní zaměřili také na styl života, což je velmi významný rizikový faktor. Proto naší největší novinkou je cenové zohlednění klientů, kteří nekouří a mají svoji váhu pod kontrolou. Takoví mohou na životním pojištění výrazně ušetřit,“ říká Martin Podávka, vedoucí úseku produktového vývoje Allianz.

životním pojištění je Allianz první pojišťovnou na českém trhu, která segmentuje podle těchto kritérií. V zahraničí je to zcela běžné, například ve Velké Británii jsou ještě dál a zlevňují pojištění třeba vegetariánům, kteří se průměrně dožívají vyššího věku než lidé, kteří pravidelně konzumují maso.

Díky zdravému životnímu stylu a pravidelnému onkologickému screeningu mohou klienti získat výhodnější sazbu pojištění až o čtvrtinu. „Podívali jsme se do našeho klientského portfolia, které se od celého trhu výrazně určitě neliší, a domníváme se, že až 70 procent lidí může čerpat některou ze slev – za nekuřáctví, za váhu, za prevenci a klasicky za věk či typ vykonávaného povolání. Kromě toho nabízíme další bonusy za věrnost a bezeškodní průběh. Možná trochu předbíháme dobu, ale myslíme si, že tato nová filosofie je správnou a vůči klientům i férovou cestou, “dodává M. Podávka.

I v oblasti životních pojištění podstupují lidé nová rizika a potřebují je krýt. Allianz chce být pojišťovnou, která bude v tomto směru přicházet s novými nápady. Jedním z nich je například pojištění dlouhodobé péče, kdy pojišťovna vyplácí sjednanou pravidelnou dávku až do úmrtí pojištěného, třeba i do 100 let. Rozšiřují se i asistenční služby, jejichž součástí je nově i „Sestra v akci“ - odborná zdravotnická služba na telefonu, nebo asistence při úrazu, hospitalizaci, či úmrtí osoby.

I přesto, že pojišťovny již nemohou posuzovat rizikovost klientů podle pohlaví, nadále se budou nejrůznějšími  riziky zabývat. Jak je tomu po léta třeba v autopojištění, jehož cenu ovlivňuje věk řidiče, velikost jeho bydliště, obsah motoru vozidla, jeho výkon a další aspekty, cenu úrazového pojištění zase limituje rizikovost povolání pojištěného a také u cestovního pojištění má vliv na výši pojistného rizikovost sportů, které chce pojištěný v zahraničí provozovat. V případě životního pojištění platí u Allianz jednoduchá segmentace - nekouřit a mít svá kila pod kontrolou se vyplatí – zdravotně i finančně.

Allianz

Zdroj: Allianz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články