Mít, či nemít životní pojistku?


			Mít, či nemít životní pojistku?

Kdo z vás si takovou otázku položil? Kdo z vás si pojištění skutečně sjednal? A představili jste si někdy, co budete vy nebo vaši blízcí dělat, když tu najednou nebudete? Nebo tu budete, ale zcela odkázaní na pomoc někoho jiného? Máme pro vás skutečný příběh s reálným koncem. Přečtěte si ho, prosím, celý.

Paní Vágnerová sobě a synu Vojtěchovi sjednala životní pojistku. Vojta aktivně sportoval, roky dělal atletiku, takže nastavení pojistky bylo celkem jasné: hlavně pokrýt riziko úrazu a jeho trvalých následků. Poradkyně doporučila sjednání FLEXI životního pojištění, nezapomněla sjednat ani pojištění vážných onemocnění. V nastavení pojistných částek nic nepodcenila. Trvalé následky úrazu dala na milion a denní odškodné na 500 korun.

Dva roky jako by peníze za pojistku vyhazovali oknem. Ani vymknutý kotník. Vojta odmaturoval a odjel s partou kamarádů k moři. Při jednom z výletů se pod ním utrhla krajnice. Padal dlouhých šest metrů a dopadl na spánek. S krvácením do mozku ho okamžitě vezli do nemocnice.

Veselý a svalnatý kluk se během zlomku vteřiny proměnil v apatického. Maminka za ním denně dojížděla do několika nemocnic. Přestala pracovat. Koupila mu polohovací lůžko, zvedák na koupání a vozík. Také pleny, obvazy a hadičky na krmení nejsou zrovna levnou záležitostí. Aby syn mohl být doma, a ne v hospici, museli také upravit bydlení. Jenže všechno stojí nemalé peníze.

Pojišťovně České spořitelny nahlásila paní Vágnerová úraz a za několik dnů dostala plnění z denního odškodného. Vzhledem k Vojtovu zdravotnímu stavu požádala také o zálohu z trvalých následků úrazu. I tu jí pojišťovna vyplatila. Ani to však brzy nestačilo. Jenže podle pojistných podmínek se pro vyplacení celé částky čeká tři roky na ustálení trvalých následků. Šlo ale o výjimečně nepříznivou situaci, poradkyně tedy požádala o pomoc etickou komisi PČS.*

Komise rozhodla, s ohledem na minimální šanci na zlepšení Vojtova zdravotního stavu, o přiznání 100 % trvalých následků úrazu a mimořádně vyplatila celou částku bez čekání. Druhý den po rozhodnutí již peníze odcházely paní Vágnerové na účet.

Rodina se snaží Vojtovi zajistit to nejlepší. Šance na zlepšení trvalých následků je ale bohužel mizivá. Jak sama paní Vágnerová říká, bez peněz od pojišťovny by byla bezradná.

*Jde o skupinu složenou ze zástupců obchodu, likvidace a produktového oddělení. S žádostí o nestandardní postup v přístupu k posouzení pojistné události se na ni ve výjimečných případech obracejí poradci. Komise se snaží najít optimální řešení pro klienty v těžké životní situaci, a to i za cenu porušení nastavených pravidel.

Pojišťovna České spořitelny

Zdroj: Pojišťovna České spořitelny

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články