„Impuls k uzavření životního pojištění nejčastěji ovlivňuje vzdělání. Lidé s nižším vzděláním uvádějí úraz a narození dítěte dvakrát až třikrát častěji než vysokoškolsky vzdělaní lidé. Ti naopak zmiňují dvakrát častěji pořízení hypotéky nebo nástup do prvního zaměstnání,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Procházka, ředitel úseku řízení produktů Pojišťovny České spořitelny.
„Značné rozdíly panují také mezi ženami a muži. Zatímco pro muže je stěžejním podnětem úraz a hypotéka, ženy jako hlavní impuls uvádějí kromě úrazu ještě úmrtí či vážnou situaci v rodině a narození dítěte,“ říká Petr Procházka. „Výsledky průzkumu nám tak opět potvrzují potřebu finančního zajištění rodiny jak pro nenadálé životní situace, tak i v případě významných životních změn, což je ostatně hlavním cílem životního pojištění,“ doplňuje Petr Procházka.
Průzkum realizovala agentura Ipsos pro Pojišťovnu České spořitelny letos v květnu. Na vzorku 1000 respondentů ve věku 18-65 let s příjmem, který pokryje náklady na živobytí.
Komentáře
Přidat komentář