Národní banka při kontrole zjistila, že v mezidobí roků 2011 a 2012, chybí společnosti Colosseum telefonické záznamy, které zákon vyžaduje. Podle předsedy představenstva Štěpána Pírka byla chyba v archivaci telefonních nahrávek na straně poskytovatele služeb a po zjištění nefunkčnosti služby, společnost Colosseum ihned podnikla veškeré kroky k nápravě.
Dalším nálezem ČNB a argumentem k tak vysoké pokutě bylo zjištění nadměrného obchodování s aktivy klientů (churning), které je poškozuje. Tato metoda patří k zakázaným finanční praktikám. Ve svém rozhodnutí ČNB uvádí, že jeden ze zákazníků uhradil kvůli churningu provizi 751 tisíc korun. Poměr mezi náklady, které uhradil klient Colossea, a průměrnou čistou hodnotou jeho majetku, dosáhl v období od 18. května do konce roku 2012 hodnoty 112,72 procenta, což je v přepočtu 180,45 procent ročně. Centrální banka poukazuje i na dalších osm případů, kdy firma nadměrně obchodovala s aktivy klientů a podle jejího názoru je tak poškodila.
Společnost se chce proti pokutě ČNB odvolat a hodlá se bránit soudně. „Vysoké poměry Cost/Equity, které ČNB v rozhodnutí uvádí, jsou účelové a vznikly cíleným výběrem velmi úzkého vzorku zákazníků a dále velmi krátkého období obchodování v několika měsících v roce 2012 a následným přepočtením hodnot na roční vyjádření. Zcela shodnou problematikou se zabývaly i nezávislé soudy a po zohlednění všech faktů a několika znaleckých posudků na počátku roku 2015 pravomocně rozhodly zcela opačně než ČNB,“ konstatoval rovněž Pírko.
Komentáře
Přidat komentář