Rok 2018: On-line a poradci zachraňující trh  


			Rok 2018: On-line a poradci zachraňující trh  

“Změny a novinky budou, ale jedno se u nás nemění: papíru odzvonilo,”  říká Jan Steinbauer, ředitel obchodní sítě Bonnet. S koncem roku a začátkem nového hodnotí uplynulé měsíce a vývoj na trhu. Zároveň poodhalil, jaké změny a novinky čekají Bonnet a jeho poradce. 

Jaký byl rok 2017 z pohledu obchodní sítě Bonnet?

Plný výzev, řekl bych. Byť jsme hodně energie věnovali novým produktům a nástrojům, nespadl nám řetěz. Mobilní hypotéka, pojištění majetku online, kde od spuštění nového systému vzrostla online produkce o 70 %, aniž by klesl offline. To potvrzuje, že online jede. Jsme připraveni na budoucnost, které zároveň sami dáváme určitou tvář.

Na sklonku roku 2017 jsme představili online pojištění aut, které si od začátku až do konce vyberete a sjednáte sami. Nemusíte udávat ani mail, ani své telefonní číslo. To nikdo jiný na trhu nemá.

A můžeme se chlubit i čísly?   

V hypotékách - co do objemu - jsme ve spojení s Hypocentrem první. Objem obchodů se nám meziročně podařilo navýšit o 35 %. To jsou parádní výsledky. Počet poradců vzrostl o 15 %. Tam funguje naše akviziční strategie, kdy jako jedni z mála nabízíme náš systém a aplikace k otestování zdarma a nezávazně. Na zkoušku. Na naše řešení jsme pyšní a nemáme co skrývat. 


Mohlo by vás zajímat: Pojistitelé a větší provoz ve vesmíru


Více k poradcům - i tam jsou prognózy pozitivní?

Podle mě ano. Zefektivňujeme a zlepšujeme podporu a servis, nové online nástroje fungují, včetně Poradce 2020. Máme stabilně cca 2000 expertů. Nutno ale říct, že naším cílem nikdy nebylo a není být v počtu poradců na vrcholu. Daleko důležitější je jejich kvalita a profesionalita. Ukazatel, že to děláme dobře, je pro nás spíš hodně nízká fluktuace.

To přitom trápí řadu konkurenčních firem...

Ano, především multi-levelů. Od nás odchází jen lidi, kteří s poradenstvím končí nadobro, ke konkurenci přechází málokdo. Myslím, že je to tím, že si cení svobody podnikání, individuálního přístupu, férového jednání a fungujícího servisu. A dobře přijali i Q Bonus, který obchodníky motivuje ke kvalitní a odborné péči o klienta. Takhle vlastně společně zlepšujeme pověst poradenství.

Ta nebyla nejlepší, že?

Jeden čas to bylo kvůli jistým praktikám jistých konkurentů opravdu ostudné. Nedivím se, že to znechutilo klienty i řadu férových poradců. Jsem ale přesvědčen, že když pár společností může pověst trhu takhle poškodit, není důvod proč by to pár firem nemohlo zase napravit.

A děje se to?

Bezpochyby. A jde to od základů - od poradců. Poradců ubylo a zdá se, že zůstávají spíš ti, kteří na sobě pracují, mají respekt k řemeslu a klientům a především - baví je to. Není to pro ně jen honba za provizí. Trh prošel nějakou krizí a z velké části se tím očistil, což je dobře.


Mohlo by vás zajímat: Asistenční společnosti pomohou v zimě až 5 tisícům turistů


Tak snad to jsou dobré zprávy. A co rok 2018? Co Bonnet chystá?

V prvním kvartálu nás toho čeká dost - chystáme výrazná vylepšení v servisu pro poradce i pro klienty a budeme pilovat pojištění vozidel. Na tom teď pracuje spousta lidí a výsledky jejich práce jsou zatím velmi slibné.

Obecně se náš cíl nemění. Online od začátku do konce. Neskončit jen u kalkulačky. Spolu s tím co nejmenší administrativa, která jinak zatěžuje poradce i klienty. Samozřejmě chceme více obchodů a tím i více prosperovat. Ale zároveň neztratit nit, nesejít z vytyčené cesty.

Plány ovšem často mohou nabourat regulace, nová legislativa…

Regulace nás nijak nestraší. Zároveň je ale nepodceňujeme. Pilně zapracováváme GDPR a IDD. Vymýšlíme, jak to obchodně doladit. Nemyslím si ale, že to trh nějak výrazně ovlivní. Jen to spíš prověří připravenost firem i jejich rozpočty.

A nějaké novoroční přání?

Přání jsou ošemetná, nemusí vyjít a nám bych zrovna přál, abychom se dál pohybovali spíš na úrovni naplněných cílů než přání. Rád bych, abychom si udrželi tu energii, pružnost, “drajv” a nadšení, které mě na naší firmě ani po letech nepřestávají bavit a ohromovat. Poradcům bych popřál dobré klienty a klientům dobré poradce. A trhu? Ať dál láká hlavně srdcaře. To řemeslo je pěkné, má smysl a je škoda, že se s s ním často nehrálo fér.

 

Zdroj: Bonnet

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články