Hodnocení roku 2017
Loňských 12 měsíců bylo pro Kooperativu nejen obdobím úspěšným, ale také rokem, kdy firma, troufám si říci v plné síle, oslavila 26 let od svého založení. Těší mě samozřejmě, že se firmě daří, což dokazují také úspěchy v prestižních soutěžích a anketách, ať už je to Pojišťovna roku podle pojišťovacích makléřů, Nejlepší pojišťovna HN či Zlatá koruna. S potěšením a s velkou hrdostí na práci svých kolegyň a kolegů mohu konstatovat, že naše cesta, strategie a způsob, jakým vnímáme a poskytujeme pojišťovací služby, je dlouhodobě životaschopný a časem i klienty prověřený.
Mohlo by vás zajímat: Talanx kupuje tureckou pojišťovnu od Američanů
Samozřejmě mě těší i skutečnost, že skupina VIG – tedy Kooperativa, PČS a ČPP si udržela vedoucí postavení na českém pojistném trhu. I pojišťovnictví celkově zůstalo stabilním odvětvím, které naprosto spolehlivě plní svoji funkci a přináší klientům jistotu a stabilitu. Některé faktory, které nás ovlivnily a ovlivňují, bych ale zmínil. Přes celkovou konjunkturu čelíme zejména složité situaci v autopojištění, kde nejen že škody stále narůstají, a to především škody na zdraví, ale zároveň dochází k poklesu pojistného.
Je zjevné, že taková situace je dlouhodobě neudržitelná. V některých skupinách vozidel jako jsou například tahače návěsů a ostatních velká vozidla nad 3,5 t dokonce vybrané pojistné ani nepokryje způsobené škody, což je alarmující. A to vůbec nehovoříme o tom, že by mělo pojistné stačit i na další náklady, jako správa smluv či provize.
Rostoucí role moderních technologií
Jsem moc rád, že naši lidé chápou, že doba se vyvíjí a tím se vyvíjí i služby a produkty, které poskytujeme. Moje kolegyně a kolegové se snaží využít všechny možnosti, které přispívají k celkovému komfortu klientského servisu a jsou těmto změnám otevření. V této souvislosti jsme se i loni věnovali dalším krokům v oblasti digitalizace a využívání moderních technologií.
Za všechny bych jmenoval alespoň rozvoj bezpapírového uzavírání pojistných smluv díky využití vlastnoručního digitálního podpisu a zavedení mPOS – mobilních platebních terminálů, které jsou schopny přijímat všechny nové typy plateb s chytrým telefonem nebo tabletem. Jsem velmi rád, že v Kooperativě platí: pojišťovnictví je sice poměrně konzervativní odvětví, ale to vůbec nemusí znamenat, že nejsme firma progresivní a že se musíme umět přizpůsobit překotnému vývoji světa kolem nás. I já osobně chci více sledovat nové trendy.
Mohlo by vás zajímat: Analýza ČKP: Cena povinného ručení dosáhla svého dna
Plány pro rok 2018
Kromě fúze Kooperativy a PČS nás čeká zejména na posílení spolupráce s Finanční skupinou ČS zejména v oblasti neživotního pojištění. Kromě toho bych prostě asi řekl, že chceme dělat dobré pojištění. Chovat se efektivně, srozumitelně a vyjít klientům vstříc. Nabízet produkty a služby, které dávají smysl a jsou klientům opravdu k něčemu. S tím souvisí i mnohem větší důraz, který klademe a chceme klást na oblast zákaznické zkušenosti. Velkou pozornost také věnujeme a chceme věnovat společenské odpovědnosti.
Velký kus práce čeká všechny pojišťovny v oblasti legislativy a rok 2018 bude podle mého názoru v tomto směru jedním z nejnáročnějších v historii. Zřejmě každý už zaznamenal, že v květnu nabude účinnosti evropské nařízení o ochraně osobních údajů, známé pod zkratkou GDPR. Povinnost chránit osobní data samozřejmě není pro pojišťovnu novinkou, ale musíme se ujistit, zda všechny procesy a dokumenty odpovídají novým požadavkům. A když ne, tak je musíme upravit. Zapojen do práce je opravdu každý, kdo s osobními daty přijde do styku, od útvarů IT, přes obchodní úseky, tvůrce produktů, centra likvidace pojistných událostí, až po právníky.
Mohlo by vás zajímat: FINfest: Příležitosti a výzvy roku 2018 (1. díl)
Další velkou výzvou pro letošní rok je příprava na nová pravidla pro distribuci pojištění, která vyplývají z evropské směrnice známé jako IDD. Čekají nás změny v pravidlech jednání s klienty, přibydou informační povinnosti, změní se zcela distribuční kanály a požadavky na jejich odbornost. Ale nedopadá na nás jen evropská regulace, pečlivě sledujeme také národní legislativu. Jako příklad mohu zmínit zákon o hromadných žalobách, který pokud nebude dobře připraven, může mít pro pojišťovny negativní důsledky.
Martin Diviš
prezident České asociace pojišťoven
generální ředitel pojišťovny Kooperativa
Komentáře
Přidat komentář