Martin Diviš: Čelíme složité situaci v autopojištění


			Martin Diviš: Čelíme složité situaci v autopojištění

Jako každým rokem tak i letos přichází odborný portál oPojištění.cz s novoroční anketou, ve které se osobnosti pojistného trhu vyjadřují k vývoji pojišťovnictví. Dnes vám představíme pohled prezidenta České asociace pojišťoven a generálního ředitele Kooperativy Martina Diviše.

Hodnocení roku 2017

Loňských 12 měsíců bylo pro Kooperativu nejen obdobím úspěšným, ale také rokem, kdy firma, troufám si říci v plné síle, oslavila 26 let od svého založení. Těší mě samozřejmě, že se firmě daří, což dokazují také úspěchy v prestižních soutěžích a anketách, ať už je to Pojišťovna roku podle pojišťovacích makléřů, Nejlepší pojišťovna HN či Zlatá koruna. S potěšením a s velkou hrdostí na práci svých kolegyň a kolegů mohu konstatovat, že naše cesta, strategie a způsob, jakým vnímáme a poskytujeme pojišťovací služby, je dlouhodobě životaschopný a časem i klienty prověřený.


Mohlo by vás zajímat: Talanx kupuje tureckou pojišťovnu od Američanů


Samozřejmě mě těší i skutečnost, že skupina VIG – tedy Kooperativa, PČS a ČPP si udržela vedoucí postavení na českém pojistném trhu. I pojišťovnictví celkově zůstalo stabilním odvětvím, které naprosto spolehlivě plní svoji funkci a přináší klientům jistotu a stabilitu. Některé faktory, které nás ovlivnily a ovlivňují, bych ale zmínil. Přes celkovou konjunkturu čelíme zejména složité situaci v autopojištění, kde nejen že škody stále narůstají, a to především škody na zdraví, ale zároveň dochází k poklesu pojistného.

Je zjevné, že taková situace je dlouhodobě neudržitelná. V některých skupinách vozidel jako jsou například tahače návěsů a ostatních velká vozidla nad 3,5 t dokonce vybrané pojistné ani nepokryje způsobené škody, což je alarmující. A to vůbec nehovoříme o tom, že by mělo pojistné stačit i na další náklady, jako správa smluv či provize. 

Rostoucí role moderních technologií

Jsem moc rád, že naši lidé chápou, že doba se vyvíjí a tím se vyvíjí i služby a produkty, které poskytujeme. Moje kolegyně a kolegové se snaží využít všechny možnosti, které přispívají k celkovému komfortu klientského servisu a jsou těmto změnám otevření. V této souvislosti jsme se i loni věnovali dalším krokům v oblasti digitalizace a využívání moderních technologií.

Za všechny bych jmenoval alespoň rozvoj bezpapírového uzavírání pojistných smluv díky využití vlastnoručního digitálního podpisu a zavedení mPOS – mobilních platebních terminálů, které jsou schopny přijímat všechny nové typy plateb s chytrým telefonem nebo tabletem. Jsem velmi rád, že v Kooperativě platí: pojišťovnictví je sice poměrně konzervativní odvětví, ale to vůbec nemusí znamenat, že nejsme firma progresivní a že se musíme umět přizpůsobit překotnému vývoji světa kolem nás. I já osobně chci více sledovat nové trendy.


Mohlo by vás zajímat: Analýza ČKP: Cena povinného ručení dosáhla svého dna


Plány pro rok 2018

Kromě fúze Kooperativy a PČS nás čeká zejména na posílení spolupráce s Finanční skupinou ČS zejména v oblasti neživotního pojištění. Kromě toho bych prostě asi řekl, že chceme dělat dobré pojištění. Chovat se efektivně, srozumitelně a vyjít klientům vstříc. Nabízet produkty a služby, které dávají smysl a jsou klientům opravdu k něčemu. S tím souvisí i mnohem větší důraz, který klademe a chceme klást na oblast zákaznické zkušenosti. Velkou pozornost také věnujeme a chceme věnovat společenské odpovědnosti.

Velký kus práce čeká všechny pojišťovny v oblasti legislativy a rok 2018 bude podle mého názoru v tomto směru jedním z nejnáročnějších v historii. Zřejmě každý už zaznamenal, že v květnu nabude účinnosti evropské nařízení o ochraně osobních údajů, známé pod zkratkou GDPR. Povinnost chránit osobní data samozřejmě není pro pojišťovnu novinkou, ale musíme se ujistit, zda všechny procesy a dokumenty odpovídají novým požadavkům. A když ne, tak je musíme upravit. Zapojen do práce je opravdu každý, kdo s osobními daty přijde do styku, od útvarů IT, přes obchodní úseky, tvůrce produktů, centra likvidace pojistných událostí, až po právníky.


Mohlo by vás zajímat: FINfest: Příležitosti a výzvy roku 2018 (1. díl)


Další velkou výzvou pro letošní rok je příprava na nová pravidla pro distribuci pojištění, která vyplývají z evropské směrnice známé jako IDD. Čekají nás změny v pravidlech jednání s klienty, přibydou informační povinnosti, změní se zcela distribuční kanály a požadavky na jejich odbornost. Ale nedopadá na nás jen evropská regulace, pečlivě sledujeme také národní legislativu. Jako příklad mohu zmínit zákon o hromadných žalobách, který pokud nebude dobře připraven, může mít pro pojišťovny negativní důsledky.

Martin Diviš
prezident České asociace pojišťoven
 generální ředitel pojišťovny Kooperativa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články