Petr Borkovec: Nová pojišťovna se zaměří na jeden produkt


			Petr Borkovec: Nová pojišťovna se zaměří na jeden produkt

V České republice vznikne na začátku příštího roku nová pojišťovna. Stojí za ní finanční skupina Partners, která se nyní zabývá zejména finančním a investičním poradenstvím. Firma již požádala Českou národní banku o udělení licence. Předsedy představenstva Partners Petra Borkovce jsme se v této souvislosti zeptali na několik otázek.

Jaká je ta hlavní vize, se kterou do celého projektu vstupujete?

Chceme být nejen distributory, ale také tvůrci produktu. Myslíme si, že nekorporátní a lokální přístup a větší efektivita i flexibilita je recept na úspěch. Máme půl milionu klientů, dobře je známe, a víme tak, před jakými riziky by se měli chránit v souvislosti se zajištěním jejich příjmu. Víme také, co tradiční pojišťovny neumí, nechtějí dělat nebo se jim nevyplatí.

Velké pojišťovny ve snaze dosáhnout co největších objemů se v produktové strategii soustředí především na mass market. Prostě produkt pro všechny a kdo se odlišuje, tak není zajímavý. My bychom tímto krokem chtěli získat větší flexibilitu právě při tvorbě produktových vlastností, využít výhody vertikálního propojení a specializovat se na klienty, které ostatní pojišťovny nechtějí nebo jim dávají nevýhodné podmínky.

Na českém trhu, kromě PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny, jejíž 25% podíl v nebližší době získáte, už dlouho nevznikla žádná pojišťovna takříkajíc na zelené louce. Proč tomu tak podle vás je a nemáte obavu z neúspěchu?

Šance jsou poměrně vysoké z několika důvodů. Prvním je specializace na rizikové životní pojištění a v něm jen na jeden produkt. Systém, správa IT, procesů i smluv se tím oproti ostatním pojišťovnám extrémně zlevňuje. Důležitá je i specializace na velká rizika. Druhým důvodem jsou vysoké marže v životním pojištění v CEE zemích obecně. Je zde tedy prostor pro vstup.  

Třetím důvodem je distribuce. Mít vlastní distribuci a budovat vše rovnou online je zásadní prvek, bez kterého by nová životní pojišťovna neměla šanci. Čtvrtým důvodem je možnost budovat lokální pojišťovnu efektivně bez zbytečných nákladů na zahraniční matky a jejich korporátní požadavky včetně nižších požadavků na ziskovost oproti zahraničním hráčům. A proč to nikdo neudělal? Nikdo, kdo má kapitál, nemá potřebnou kvalitu distribuce, odvahu a ochotu takto dlouhodobě investovat do skutečné hodnoty pro klienty.


Mohlo by vás zajímat: Robert Kareš: Regulatorní lavina je imperativem dneška


Na jaká rizika se chcete primárně zaměřit?

Cílem je zaměřit se pouze na jediný produkt, který je jednoduchý, flexibilní, stále aktuální, velice srozumitelný, transparentní a s minimem výluk. Chceme, aby přidaná hodnota pro klienta nebyla pouze prázdný marketingový slogan! Budeme se zaměřovat pouze na klíčová rizika, která jsou ty nejdůležitější při strategii zajištění přijmu člověka. Nebudeme nabízet žádná rizika na krytí drobných úrazů a podobných prkotin, neboť tyto produkty zbytečně zatěžují rozpočet člověka a nepřináší mu přidanou hodnotu. Nebudeme nabízet investiční ani kapitálové ŽP, naše životní pojištění bude čistě rizikové.

Lišit se budeme nejen produktem, ale i přístupem ke klientům, respektive k oceňování jejich zdravotního stavu. Chceme se soustředit na klienty, o které jiné pojišťovny nestojí, neumí správně či dostatečně rychle ocenit jejich zdravotní stav nebo jim prostě nechtějí zajištění poskytnout. 


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Do důchodu se půjde dřív


A tedy podíl v PRVNÍ KLUBOVÉ souvisí s pokrytím neživotního produktového spektra?

Ano, ale nejedná se o jednorázový nebo výjimečný krok, ale naopak o dlouhodobou vizi a strategii Partners, kterou se vydáváme. Chceme směřovat od zprostředkování produktů k jejich přímé tvorbě. První krokem bylo založení Partners investiční společnosti v roce 2012 a tvorby investiční produktů, investicí do Twista v roce 2015 a v letošním roce se zaměřujeme na oblast pojištění. V neživotním pojištění jsme se rozhodli vsadit na již existující společnost PKP a její produkty, protože mají svou filozofii i pojištění skvěle vymyšlené a chceme jejich podnikatelskou vizi podpořit.

Jaká bude počáteční investice, kdy očekáváte návratnost a jakým způsobem se chcete vymezit proti tradičním, „kamenným“, etablovaným hráčům?

Na rozjezd nové pojišťovny počítáme kapitál až 400 milionů korun. V černých číslech bychom chtěli být mezi 4 – 5 rokem a očekáváme návratnost 8 až 10 let. Na podobný projekt jsme kapitálově silní, část je financovaná ze zisku zakladatele a část je z úvěru. Vymezit se chceme jednoduchým kvalitním produktem, který a oslovením lidí, o které nemají velké pojišťovny zájem.


Mohlo by vás zajímat: Rakousko: Lupiči to mají často snadné


Nové pojišťovně bude šéfovat pan Martin Švec, mohl byste uvést i nějaká další jména z pojišťovnické branže, která budou se startem nové společnosti spojena?

Ano, Martin Švec, který má deset let zkušeností z trhu, bude generálním ředitelem pojišťovny, IT ředitelem je Stanislav Burian, na pozici provozní ředitelky bude Andrea Bendlová a ve vedení je také právnička Simona Machulová. Všichni jsou to profesionálové s dlouholetými zkušenostmi z pojišťovnictví.

Jaký bude mít pojišťovna název?

Na novém brandu se aktuálně pracuje. Nová pojišťovna bude samostatná entita a společnost s vlastním týmem, marketingovou komunikací i dlouhodobou vizí. Máme představu o tom, kým chceme v pojištění být a co chceme lidem přinášet. To všechno bychom chtěli do značky pojmenovat.

Co obecně považujete za největší problém českého pojišťovnictví?

Vidím ho v nedostatečné nebo prakticky nulové regulaci distribuce pojištění, což vede k tomu, že pojištění prodává už 20 let velké množství amatérů bez odpovědnosti pojistky. Pojišťovny nemají proklientský přístup, což negativně ovlivňuje jak produkty, tak i služby, a nenesou za ně odpovědnost. Jde jim jen o zisk a plnění svých cílů. Proto také pojišťovnictví nemá mezi Čechy dobrou pověst.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články