Porovnávání povinného ručení některým pojišťovnám vadí


			Porovnávání povinného ručení některým pojišťovnám vadí
3.11.2009 Produkty

I v roce 2009 stoupá mezi Čechy obliba nákupu povinného ručení online. Lidé více využívají možnosti sjednat si pojištění svého auta rychle, jednoduše a pohodlně z kteréhokoliv místa. Potvrzují to počty pojistek sjednaných přes internet. Top-Pojištění.cz už čtvrtým rokem provozuje v České republice zcela unikátní, jednoduchý a přitom komplexní kalkulátor, který návštěvníkům dává možnost přehledně si porovnat nabídky všech pojišťoven, působících na trhu. 

Dosud bylo přes tento portál uzavřeno více než 200 tisíc pojistných smluv. Z nich si povinné ručení pro svůj vůz vyřídilo více jak 110 tisíc spokojených řidičů. „Tento počet představuje dle statistik českých pojišťoven, téměř 60% podíl prodeje povinného ručení přes internet, mimo pojišťovny Direct a Allianz,“ upřesňuje Pavel Ronovský, jednatel Top-pojištění.cz. Dodává, že 25% podíl mají další online servery a zbývajících 15% tvoří vlastní online prodej přímo na stránkách daných pojišťoven. Top-Pojištění.cz drží vedoucí pozici a nadpoloviční podíl na celém trhu prodeje pojištění online, i pokud se přičtou výsledky pojišťovny Direct (ta zatím prodává pouze prostřednictvím svého webu) a výsledky AllianzDirectu, dceřiného projektu pojišťovny Allianz. „Z celkového prodeje povinného ručení v Česku, tvoří dle statistik pojistky sjednané online už více jak 20%,“ říká Ronovský.

Současná ekonomická recese přinesla zajímavé změny i v podílech jednotlivých pojišťoven v rámci uzavřených pojistek. „Trend je evidentní, lidé v současnosti hledají všechny cesty, jak maximálně snížit a zefektivnit své náklady. Z tohoto důvodu také stoupá obliba internetových porovnávačů. V Anglii je prostřednictvím internetu pojištěno už více jak 50% aut a z toho více než 80% je přes některý porovnávač,“ dodává Ronovský. Český trh povinného ručení ovládají dvě finanční skupiny: Generali PPF (Česká pojišťovna a Generali) s 42% a VIG (Kooperativa a ČPP) s 36%. Celkem tedy tyto dvě skupiny mají v současné době více než 77% celého českého trhu. „Na internetu jsou podíly jednotlivých pojišťoven zcela obrácené. Podíl Generali PPF a VIG činí pouze 11% a z toho víc než polovina připadá na ČPP pojišťovnu,“ komentuje situaci na českém trhu Ronovský.

Některé pojišťovny stále sázejí na konzervativnost českých motoristů. V Česku se totiž zatím významnější přesuny klientů mezi pojišťovnami nekonají. „Pro významné hráče na trhu jsou důležití hlavně dlouholetí klienti, ze kterých neustále těží. Logicky se jim proto nelíbí fakt, že více lidí v poslední době začalo hledat úspory a proto si sazby porovnává,“ vysvětluje Ronovský. Zajímavé ale je, že uživatelé kalkulátoru si nevybírají vždy tu nejlevnější pojišťovnu, ale rozhodují se dle konkrétních výsledků srovnání a nabídek. „Každá pojišťovna dnes používá jiný mechanismus stanovování ceny, a proto existuje hned několik desítek tisíc kombinací výpočtů. Nedá se tedy jednoznačně říct, která pojišťovna je pro všechny ta nejlevnější a která naopak ta nejdražší,“uzavírá Ronovský.

Top-pojištění

 

    

 

Share/Bookmark

Zdroj: Top-pojištění

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články