Zpráva se zabývá mimo jiné tím, jak by měly online srovnavače informovat o svých službách, které produkty jsou nejčastěji předmětem srovnávání a jaká kritéria se pro jejich srovnávání používají. Také se zabývá způsobem, kterým srovnavače řeší případný střet zájmů a v neposlední řadě také tím, jak často probíhá aktualizace informací.
Mezi doporučení, které EIOPA pro online srovnavače vydala patří například:
-
nepoužívat cenu jako jediné kritérium pro srovnání a poskytnout uživateli informaci o konečné výši pojistného a o všech dalších poplatcích
-
poskytnutí srozumitelých a jednoduše dostupných informací o tom, jakým způsobem postupovat v případě nahlášení pojistné události pro projištění zakoupené prostřednícvím srovnavače
-
zveřejnění informací o tom, kdo je vlastníkem srovnavače a jaké další společnosti jsou s ním v obchodním, nebo jiném smluvním vztahu
-
prezentovat jasně a srozumitelně hlavní rysy a charakteristiku produktu, včetně výše pojistného krytí a případných výjimek
-
komunikovat jasným a jednoduchým jazykem, vyhnout se žargonu a zbytečné nepoužívat
odborné výrazy
EIOPA očekává, že doporučení předložené v této zprávě budou přijata příslušnými subjekty na trhu na základě dobrovolnosti. Mohou také sloužit jako podklad pro další práci příslušných národních dohledových orgánů.
EIOPA
Komentáře
Přidat komentář