Česká životní pojišťovna PPF je čtvrtá největší na ruském trhu


			Česká životní pojišťovna PPF je čtvrtá největší na ruském trhu

Rusko se posledních pár let potýkalo s ekonomickou krizí, a zatímco probíhal propad na úvěrovém trhu, což se projevilo na výsledcích například Home Creditu, Petr Kellner rozjíždí byznys, o kterém se zatím moc nemluví.

Home Credit, síť obchodů s elektronikou a domácími spotřebiči či pětinový podíl těžby stříbra a zlata Polymetal, jsou důležitou součástí Kellnerova businessu v Rusku. Zatímco se ale během ekonomické krize dostal Home Credit v Rusku do miliardových ztrát, zajímavým směrem se ubírá jiné zlaté vejce Kelnerova impéria.

V Česku se o situaci na tamním trhu moc neví. V Rusku se trh životního pojištění meziročně rozvíjí o více než polovinu. Tempo růstu životního pojištění není tak běžné, jako v jiných evropských zemích, přesto Kellner na trhu proráží s firmou PPF Life Insurance. Celkový objem pojistného v Rusku ke konci loňského roku činil 130 miliard rublů. Životní pojišťovna skupiny PPF, je čtvrtá největší a v roce 2014 vykázala čistý zisk 440 milionů rublů (necelá čtvrtina miliardy korun).

Na ruský trh vstoupila PPF Life Insurance jako dceřiná společnost České pojišťovny.

V oblasti životního pojištění je Rusko dodnes na míle vzdálené tomu, jak funguje pojištění ve zbytku Evropy. Rusové do něj celkově investují v průměru 10 krát méně než Češi,“  říká předseda představenstva PPF Life Insurance Vít Sedláček. Dodává, že když už si pojistku koupí, tak do ní investují větší část příjmů, než v tuzemsku.

PPF Life Insurance provozuje více než 80 poboček rozmístěných po celém Rusku s počtem přibližně čtyři tisíce finančních poradců. Objem podepsaného pojistného společnosti se pohybuje okolo 2,8 miliard rublů (1,08 miliard korun) a 7 miliard rublů rezerv (2,6 miliard korun).

Vít Sedláček se domnívá, že se Rusové nechtějí moc pojistit na život pro případ, že by své uložené finance už nedostali nazpět. Nedůvěřují finančnímu systému. Někteří agenti PPF Life Insurance se dokonce přiznali, že než začala firma vyplácet první pojistky, nebyli si jisti, jestli pojišťovna opravdu zaplatí.

PPF životní pojišťovna pak při uzavírání smluv vsází na mateřský aspekt a vyšší zodpovědnost z působení pojišťovacího agenta, jímž je průměrně 45 letá dáma s životní zkušeností, která se klientům pokouší vysvětlit důležitost a význam životního pojištění.

Pojišťovně se daří prorazit hlavně v menších regionech. Složitější je to ve větších městech, kde mají lidé průměrně vyšší plat. V Moskvě a Petrohradě nám to moc nejde. Je to dáno tím, že v metropolích jsou vyšší příjmy a pro agentskou síť tam není finanční ohodnocení tak zajímavé jako v menších městech," uvádí Sedláček.

Další vývoj pojištěn na ruských trzích, bude složitý. Vše bude záležet na politických rozhodnutích a vývoji ekonomiky.

Zdroj: ihned.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články