PČS zavedla pro hodnocení kvality zprostředkovatelských společností a poradců systém hodnocení kvality a ten nyní využívá pro rozhodnutí, kdo dostane „červenou kartu“ a tedy stopku pro spolupráci. Samozřejmě, že podobné radikální rozhodnutí nepřicházejí ze dne na den. „Dáváme „žluté karty“ jako varování, a pokud nedojde ke zlepšení, následně udělíme „červenou kartu“. Už se tak i stalo a do budoucna chceme být výrazně razantnější,“ řekl Petr Zapletal generální ředitel PČS.
PČS si od tohoto kroku slibuje to samé co Allianz, zkvalitnění svých služeb a eliminování nepoctivých finančních poradců a firem. Nutí jí k tomu rostoucí tlak ze strany ČNB a zároveň, na dveře klepající, novela zákona 38.
„Přepojišťování životních pojistek jako problém číslo jedna“
„Musíme jednoznačně rozlišovat mezi dobrými a špatnými zprostředkovateli. Jde o to, změnit způsob jejich odměňování, což znamená dávat odměnu jen v tom případě, kdy je služba odvedena kvalitně,“ říká Petr Zapletal a dodává: „V této souvislosti mi přijde zajímavá myšlenka zavedení registru smluv, kde by bylo například dohledatelné, kdo a z jakého důvodu pojistku změnil. Pokud zjistíme zásadní a přetrvávající nedostatky, budeme muset spolupráci výrazně utlumit nebo ukončit.“
Otázkou tedy již ani není, zda budou další pojišťovny následovat tyto první dvě vlaštovky, ale spíše v jakém časovém horizontu.
Komentáře
Přidat komentář