Jak hodnotíte uplynulý rok 2013?
Z kurzu, který nabral vývoj druhého pilíře, jsme už vystřízlivěli. Vnímáme politickou situaci a věříme, že se alespoň podaří upevnit pilíř třetí, aby se lidé mohli slušně zabezpečit na stáří.
Dění kolem druhého pilíře se na celém trhu odrazilo v distribuci životního pojištění. I naši zástupci věnovali penzijnímu připojištění energii, která jim pak logicky scházela při prodeji životního pojištění. A mnozí navíc ještě žili z velmi úspěšného prodeje penzijního připojištění na konci roku 2012. Životní pojištění proto bohužel v roce 2013 nerostlo tak, jak by mohlo.
V autopojištění dosáhly sazby pomyslného dna a prostor pro jejich další snižování už neexistuje. V této oblasti proto můžeme očekávat nejenom růst cen, ale i další segmentaci. Ačkoliv se v souvislosti s auty stále hovoří o povinném ručení, problém cenotvorby se dotýká i havarijního pojištění, kde ceny v minulosti také padaly. Dnes už prostor pro jejich snižování není, a proto i tady lze očekávat růst.
Loňský rok přinesl další záplavy a měli bychom si uvědomit, že přírodní katastrofy jsou součástí našeho běžného života. Povodně nepřicházejí ve stoletých periodách, ale pouze v několikaletých odstupech. A tomu musí odpovídat i podmínky v rámci neživotního pojištění.
Co očekáváte v roce 2014?
V letošním roce věřím v růstovou tendenci. Ta však musí vést vždy přes maximální transparentnost. Doufám, že se s novou vládou rozvine konstruktivní diskuse o budoucnosti penzijního systému. Věřím také, že se udrží nastavený kurz přiměřeného růstu cen povinného ručení a současně, že se zastaví spirála poklesu cen v pojištění havarijním.
V oblasti životního pojištění čeká jak pojišťovny, tak i její distribuční kanály, velká výzva v podobě dosažení maximální transparentnosti vůči našim klientům a nastavení takových kontrol, aby v rámci distribuce nedocházelo ke zbytečnému přepojišťování starých smluv. To je i cesta, jak zvýšit reputaci pojišťoven. Každý klient musí dostat srozumitelné informace a musí vědět, proč chce smlouvu s pojišťovnou uzavřít.
Komentáře
Přidat komentářpojmy
ach jo, pan generální si plete pojmy - penzijní připojištění se v r. 2003 nemohlo prodávat, protože již neexistovalo !...
jiná otázka by byla, kdyby někdo klientům hrnul negarantované investiční fondy II. a III. pilíře pod pláštíkem penzijního připojištění...
určitě se na trhu tací vykukové z různých poradenských firem najdou, ale to by byl podvod a nevěřím, že by to Allianz dělala...
to se asi fakt jen pan generální seknul v pojmech...