Pojišťovnictví v roce 2014: ČSOB pojišťovna


			Pojišťovnictví v roce 2014: ČSOB pojišťovna
10.1.2014 Pojistný trh

Jako každý rok jsme oslovili pojišťovny s otázkou, jaký byl minulý rok a co očekávat od roku nastávajícího. V platnost vešel nový Občanský zákoník, který jistě způsobí mnoho změn. Velkou úlohu v dalším vývoji bude mít také již schválená klíčová reforma Solvency II, která bude mít dopady na samotné fungování pojišťoven.
Na otázky odpovídá generální ředitel ČSOB pojišťovny, Ing. Jeroen Karel van Leeuwen:

Jak hodnotíte uplynulý rok 2013?

Co se týká celého trhu tak loňské letní záplavy a krupobití negativně ovlivnily hospodářské výsledky. Technické výsledky z pojištění aut byly i přes mírné navýšení sazeb horší než se očekávalo. V životním pojištění byl cítit vyšší důraz na krytí rizik, což je dobré. Pokles zájmu o životní pojištění jako „třetí pilířový“ produkt bylo, ale více než rozumné. Zřejmě to byl výsledek zmatku ohledně druhého pilíře a možná i hospodářské krize. Bylo hodně práce ohledně nového občanského zákoníku. 
ČSOB Pojišťovna loni zaznamenala růst v oblasti pojištění aut, občanského majetku a odpovědností a pojištění podnikatelů. V produktech jsme se vyvíjeli a na trh uvedli dva zcela nové typy pojištění - Rento (úrazové pojištěni pro řidiče) a Best Doctors (pojištění lékařské péče v zahraničí), kompletně jsme také renovovali naše vlajkové životního pojištění Forte.

Oproti roku 2012 jsme výrazné méně sjednali jednorázových pojistek a stabilizovali vývoj běžně placených životních pojistek. U našich klientů vidíme vyšší loajalitu (méně storen) a hlavně také vyšší spokojenost (to měříme pravidelně). Přes záplavy a krupobití máme jen mírně horší hospodářský výsledek. Zvládli jsme včas a kvalitně implementaci nového občanského zákoníku. 

Co očekáváte v roce 2014?
Díky novému občanskému zákoníku budou mít oběti dopravných nehod právo na vyšší odškodnění. Kvůli tomu se dá očekávat navýšení sazeb povinného ručení o 10 až 15%.

Další efekt nového občanského zákoníku je ve vyšší ochraně klientů pojišťoven v okamžiku uzavření pojištění, což by se mělo projevit na snížení nekalých praktik na trhu a tím i zvýšení prestiže a dobré pověsti tohoto byznysu.

ČSOB Pojišťovna jako taková bude pokračovat v nikdy nekončící práci na zvyšování komfortu našich zákazníků při každodenní servisu, nejen v okamžiku škodní události (kde jsme už na špičce trhu), ale také u uzavření pojištění, změny pojištění, dotazování na centrálu a podobně. 

ČSOB

Zdroj: ČSOB pojištovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články