Pojišťovnictví v roce 2014: Europ assistance


			Pojišťovnictví v roce 2014: Europ assistance
22.1.2014 Vývoj trhu

Jako každý rok jsme oslovili pojišťovny s otázkou, jaký byl minulý rok a co očekávat od roku nastávajícího. V platnost vešel nový Občanský zákoník, který jistě způsobí mnoho změn. Velkou úlohu v dalším vývoji bude mít také již schválená klíčová reforma Solvency II, která bude mít dopady na samotné fungování pojišťoven.

Na otázky odpovídá generální ředitel Europ Assistance, Ing. Vladimír Fuchs:

Jak hodnotíte uplynulý rok 2013?

Rok 2013 byl pro naši společnost úspěšným. I přes přetrvávající stagnaci hlavních dvou trhů (automobilového a neživotního pojištění), se Europ Assistance podařilo navýšit obrat i zisk. Asistenční trh díky spotřebitelským trendům stále nepatrně roste. Základním předpokladem k dobrým výsledkům a rychlejšímu než tržnímu růstu společnosti bylo rozvinutí nových segmentů služeb pro naše obchodní partnery a klienty.

Díky novým zákazníkům v segmentu Home Assistance (ČEZ, E-on, SPP, Uniqa pojišťovna, Amslico), jsme překonali mezník více než 1 000 000 obsluhovaných domácností. Celkově tento segment dnes reprezentuje 17% obratu Europ Assistance oproti 10% v roce 2010. Související významný nárůst počtu asistenčních zásahů pro klienty nám umožňuje kvalitnější rozvoj a řízení sítě poskytovatelů. Dále jsme se posunuli i v rozvoji služeb zdravotní asistence. Poprvé v zisku také skončila dceřiná společnost ČP Asistence, která je společným podnikem Europ Assistance a České pojišťovny a byla otevřena v roce 2012.

Kromě obchodních úspěchů a témat jsme v roce 2013 úspěšně završili certifikaci kvality a bezpečnosti správy dat dle ISO 27001 a implementovali proces řízení rizik.

Poprvé v historii naší společnosti jsme se zúčastnili tří veřejných anket a uspěli jsme hned ve dvou. V anketě Hospodářských novin Vodafone Firma roku 2013 jsme se dostali v oblasti Praha a Střední Čechy mezi 10 finalistů. V anketě Inovace roku 2013, vyhlašované Českou společností pro jakost o.s. ve spolupráci se švédskou SIQ a dalšími společnostmi pro jakost z 6 evropských zemí jsme zvítězili s řešením komplexního systému tarifování a automatické fakturace Webinvoicing v kategorii Malé a střední podniky a získali ocenění Inovace roku 2013 nebo-li Quality Innovation of the Year 2013. Principem systému Webinvoicing je, že dodavatelé z řad silničních intervenčních partnerů, odtahových služeb a autopůjčoven, ale i nemocnic a ambulancí, vystavují faktury přes internet přímo v asistenčním a fakturačním systému Europ Assistance. Toto přináší úsporu na zajištění odbavení faktur, efektivnější controlling, zkrácení doby splatnosti pro dodavatele, online reporting pro obchodní partnery a v neposlední řadě tento projekt ušetřil pouze za rok 2013 více než 40 000 archů papíru, které se nemusely vytisknout.

Co očekáváte v roce 2014?

Tržní vývoj opět nebude jednoduchý. Očekáváme přetrvávání stagnace na trhu automobilů včetně pojištění motorových vozidel a snižování marží souvisejících služeb. Asistenční služby budou nadále růst, pokud se bude asistenčním společnostem dařit dále inovovat a trh si tak zvětšovat.

My se zaměříme na rozvoj pozice vedoucí asistenční společnosti na trhu v našich silných segmentech, na investice do dalších inovací a rozvoj kvality služeb. Příležitosti vidíme zejména v oblasti osobních služeb (zdraví, rodina, jednoduché cílené produkty), v oblasti procesů zajišťování asistenčních zásahů a v oblasti technologií. Také letos připravujeme několik inovací v našich již provozovaných asistenčních aplikacích pro koncové zákazníky.

Europ Assistance

Zdroj: Europ Assistance

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články