Pojišťovny versus pojišťovací portály a marketingové automaty


			Pojišťovny versus pojišťovací portály a marketingové automaty

Ve Spolkové republice Německo (SRN) se nyní sjednává zhruba 20 % pojištění online. Před rokem to bylo okolo 17 %. Podíl (vázaných) pojišťovacích zprostředkovatelů se stabilizoval na 56 % z celkového počtu sjednaných pojištění a podíl tzv. volných pojišťovacích zprostředkovatelů představoval 15 %.

Při bližším zkoumání online sjednávání se ukazuje, že klienti dávali v roce 2016 přednost internetovým stránkám pojišťovacích podniků (10 %) před srovnávacími portály (7 %). To platí především pro oblast soukromého zdravotního pojištění, kde pouze 5 % z celkových 22 % online sjednaných pojištění bylo uskutečněno podle příslušné studie Yougov přes srovnávací portály.

Pokud jde o akceptování distribučního kanálu online, každý třetí potenciální klient si dovede představit uzavření pojistné smlouvy přes internet. V roce 2010 to bylo jen 22 % klientů. Ze studie též vyplývá, že podíl jiných distribučních cest (pojišťovací zprostředkovatelé a banky) se mírně snížil. S vyšším využíváním internetu stoupá i počet těch osob, které již jednou využily online nabídku pojišťovacích podniků nebo bank. Týká se to 58 % uživatelů internetu.

V této souvislosti je však vhodné zmínit, že jen některé pojišťovací podniky v SRN využívají možnosti, které poskytují na webových stránkách automatické nástroje marketingu. Berlínská agentura Mediaworx zkoumala 51 německých pojistitelů, včetně těch největších, a zjistila, že pouze 14 % z nich využívá tyto nástroje. V USA je to přitom 42 % pojišťovacích podniků. Automatickým marketingem se označují softwarové platformy, jež obsahují více funkcí a umožňují účinně plánovat a realizovat marketingové kampaně. Kromě toho lze s jejich pomocí měřit úspěch jednotlivých marketingových kampaní v jednotlivých distribučních kanálech. 


Mohlo by vás zajímat: Karel Běhan z OK GROUP o „globálním makléřství“


Znalosti o těchto výhodách nejsou asi ještě dostatečně známé, neboť pouze 7 z 51 webových stránek zkoumaných pojistitelů používá automatické nástroje marketingu, resp. marketingové automaty. Ovšem 80 % pojistitelů nasazuje analytické nástroje. Mezi nejoblíbenější automatické nástroje marketingu podle Mediaworx patří ExactTarget (nyní: Salesforce Marketing Cloud), Emarsys a Rapleaf.  Tato agentura je názoru, že včasným vstupem do této technologie lze rychleji a cíleněji oslovit potenciální klienty. Na daný trend je proto třeba reagovat, aby němečtí pojistitelé nepokulhávali za pojistným trhem USA.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články