Postavení pojišťoven po roce 2010: ČSOB Pojišťovna


			Postavení pojišťoven po roce 2010: ČSOB Pojišťovna
17.2.2011 Vývoj trhu

ČSOB Pojišťovna je pojišťovnou provozující smíšenou činnost, ale její zaměření je více směrem k ŽP. V jejím rámci fungují dvě části – „klasická“ pojišťovna s vlastní prodejní sítí a bankopojišťovna využívající více synergie s ČSOB. ČSOB Pojišťovna opustila 3. místo, kam se překvapivě dostala po 2. čtvrtletí, a klesla na místo 4., kde se drží již půl roku. Její podíl na trhu se v rámci roku poměrně výrazně měnil (viz tabulka). V NŽP drží dlouhodobě stabilní podíl na trhu (kolem 5%) i 6. místo, kam klesla po polovině roku 2010. V ŽP ji patří 5. místo, stejně jako před rokem.

V souvislosti s ČSOB Pojišťovnou se objevily v 1. čtvrtletí zprávy o jejím prodeji. Není ovšem zřejmé, zda byla nabídka míněna opravdu vážně, nebo si pouze majitel pojišťovny – belgická skupina KBC – ověřoval její cenu.

ČSOB Pojišťovna připravila v 1. čtvrtletí dvě novinky v oblasti ŽP. Jednou z nich je běžně placené variabilní pojištění FORTE. Zajímavostí je možnost pojištění až pěti dětí se dvěma dospělými, což ocení vícečlenné rodiny. Slabou stránkou produktu je jeho vysoká nákladovost. Ukazatel PER činí 18%, což produkt řadí k nejdražším na českém pojistném trhu. Další slabinou produktu je nutnost uzavřít pojištění tak, aby alespoň třetina pojistného připadala na spořící část. Produkt tedy nelze smysluplně využívat pro krytí rizik. ČSOB Pojišťovna přišla i se dvěma novými fondy v rodině jednorázově placených pojištění Maximal INVEST. U prvního z nich (pod názvem Maximal Invest ČSOB Světový strom 13) je garantován minimální výnos 10,43% za 5 a půl roku (tedy cca 1,9%p.a.). Druhý fond (Maximal Invest ČSOB Premium 9) slibuje výnos 16,22% za 5 a čtvrt roku (tedy cca 3%p.a.). Ve 4. čtvrtletí avizovala pojišťovna poskytování služby tzv. přímé likvidace u produktu POV od 1. 1. 2011. Podle informací na webu pojišťovny by se mělo jednat opravdu o úhradu škody způsobené jiným vozidlem (tedy o skutečnou „přímou likvidaci“). Služba by měla být poskytována zdarma.

Ve 2. čtvrtletí zavedla ČSOB Pojišťovna možnost sjednání cestovního pojištění prostřednictvím bankomatu. Využívá přitom sítě bankomatů Poštovní spořitelny. Dokladem o uzavření pojištění je stvrzenka vydaná bankomatem. Ve 3. čtvrtletí spustila prodej cestovního pojištění prostřednictvím internetové aplikace pro mobilní telefony.

ČSOB Pojišťovna také patřila do skupiny pojišťoven, které řešily likvidace pojistných událostí v souvislosti s povodněmi na Moravě a v severních Čechách a s krupobitím ve středních Čechách.

ČSOB Pojišťovna se podobně jako ostatní více orientuje na zkvalitňování procesů odhalování pojistných podvodů a prezentovala některé úspěchy v této oblasti.

ČSOB Pojišťovna - vývoj podílu na trhu

 

Kateřina Lhotská

NESS Czech s.r.o.

Zdroj: NESS Czech s.r.o.

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články