„Klient se dosud často ptal, zda si může v průběhu prvních dvou let pojištění vypomoci půjčkou z konta svého životního pojištění a byl v šoku, když se dozvěděl, že tam nemá ani korunu,“ konstatoval Šafránek. To by se od ledna už nemělo stát – tedy pokud zprostředkovatel dodrží svoji informační povinnost vůči klientovi.
Informace se budou týkat konkrétního produktu, vůbec nepůjde o marketingový nástroj, uvedl Šafránek. Cíl je jasný: ochrana klientů i zprostředkovatelů.
Transparentní informace by měly předejít spoustě dalších problémů. „Pokud klient dostane jasné a srozumitelné informace o chování produktu coby investičního instrumentu (a to se týká především investičního životního pojištění – pozn.red.) předejdeme řadě nedorozumění i zkreslování informací při nabízení produktu i následného vymlouvání klientů,“ konstatoval šafránek. Klient bude informovanější, vzdělanější a sám se bude bránit, když ho poradce navštíví a bude ho přemlouvat, aby svoji smlouvu zrušil a přešel na jiný, mnohem „perspektivnější“ produkt. Klient snad konečně pochopí, že by na tom jen prodělal.
V ideálním případě by to mělo zlepšit situaci na celém českém trhu. V případě, že by klient při sjednávání dostal chybné informace, měl by možnost vypovědět smlouvu ve zkrácené lhůtě, uzavřel Šafránek.
Zmiňované opatření si za své bere od ledna i síť zprostředkovatelů Partners for Life Planning. Potvrdil to Ing Tomáš Prouza, místopředseda představenstva. Nové opatření je součástí tlaku na informační otevřenost, kterou Partners prosazují.
Komentáře
Přidat komentář