Rumunský pojišťovací trh jen pomalu vstává z popela


			Rumunský pojišťovací trh jen pomalu vstává z popela
26.5.2011 Vývoj trhu

Rumunský pojišťovací trh skončil rok 2010 se ztrátou 41,37 miliónů RON (246,73 miliónů korun). I to lze paradoxně považovat za úspěch ve srovnání s rokem 2009, kdy ztráta dosáhla 103,3 miliónů RON. V roce 2008 to bylo dokonce 582,5 miliónů RON (3,474 miliardy korun). Uvedla to Angela Tonescu, prezidentka Insurance Supervisory Commission (ISC) v Rumunsku při příležitosti zahájení International Insurance-Reinsurance Forum 2011 (FIAR).

„Počet pojišťoven, které skončily loňský rok se ziskem, se pohybuje okolo 20. Ve srovnání s předcházejícím rokem ale klesl z 25 na 23 počet společností, které zaznamenaly ztrátu,“ konstatovala Angela Tonescu.

19 pojišťoven v roce 2010 dokonce kapitálově posílilo. V souhrnu činí tento přírůstek okolo 380 miliónů RON. Vyplývá to z auditovaných výročních zpráv, které pojišťovny předložily ISC. Kapitálová síla rumunských pojišťoven tak vzrostla na 4,17 miliard RON, což je zvýšení o 370 % ve srovnání s rokem 2005.

„Očekáváme, že trh se dostane z červených čísel koncem letošního roku,“ uvedl Radu Mustatea, prezident ASTRA Asigurari v průběhu konference. Podle něj se stalo tahounem růstu pojistného trhu pojištění automobilů. Navzdory poklesu trhu, k němuž došlo v roce 2010 a v prvním čtvrtletí letošního roku, může jeho vývoj pozitivně ovlivnit segment pojištění automobilů. Ten totiž tvoří zhruba 70% podíl trhu.

A pokud jde o životní pojištění?

„Sami spotřebitelé jsou ti, kteří uvádějí do pohybu trh životního pojištění. V roce 2011 jde o jiné spotřebitele než v roce 2008. V dnešní době jsou lidé mnohem informovanější, než tomu bylo dříve. Chování spotřebitelů se mění, zájem mají o svou vlastní pojistnou ochranu i o pojištění své rodiny, prohlásila při příležitosti zahájení FIAR 2011 Florina Vizinteanu, prezidentka BCR Asigurari de Viata.

Podle odhadů se Rumunsko dostane z krize v průběhu letošního roku. Je však nutné počítat s tím, že je vždy velký rozdíl mezi teorií a praxí – tedy mezi zveřejněnými čísly, reálným životem a chováním spotřebitelů.

mxp.ro

Zdroj: mxp.ro

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS