Společnost Partners koupila podíl služby oddalující platbu na e-shopu


			Společnost Partners koupila podíl služby oddalující platbu na e-shopu
2.12.2015 Vývoj trhu

Za desítky milionů byl prodán čtvrtinový podíl v platebním startupu Twisto poradenské firmě Partners. Služba, která umožňuje oddálení platby za zboží skrz e-shop do doby jeho vyzkoušení, má evidentně v Partners velkou budoucnost. Mimo jiné chtějí on-line platební služby rozšířit i dále do kamenných obchodů.

Většina e-shopů dnes nabízí až desítky možností doručení a možností zaplacení. Kromě klasické dobírky, bankovního převodu, hotovosti na pobočce, PayPalu nebo různých platebních karet, se čím dál více prosazují i specializované služby, které se snaží platbu zákazníkovi co nejvíce zpříjemnit a ulehčit.

Touto sužbou se snaží e-shopu zlepšit i tak zvaný konverzní poměr a zajistit výsledkově lepší prodeje. Jedna z možností bude si nechat zboží dovézt, vyzkoušet si ho a zaplatit až později. Tuto službu, která se pomalu objevuje na českém trhu, proslavila švédská firma Klarna, nabízí projekty Twisto a Kup Najisto.

Twisto chce expandovat. Výhodou je také nový investor – poradenská společnost Partners, která koupila z tohoto startupu čtvrtinový podíl za desítky milionů korun. Partners se tedy zařadili k dosavadním investorům – Mitonu, Enernu a Tomáši Čuprovi, tedy k sestavě známé hlavně díky Slevomatu nebo Rohlik.cz.

Z on-line do kamenného obchodu

Smysl služby Twisto je v oddalování platby, aby si zákazníci mohli přes e-shop objednat domů zboží (například více velikostí) a co jim nebude vyhovovat, mohou poslat zpět. Nákup za ně totiž uhradí již zmíněná služba Twisto, které po nich bude chtít službu zaplatit do 16 dní a samozřejmě jen za to zboží, které si zákazník nechá. Zákazník okamžitě platí tedy jen dopravu dle ceníku dopravce.

Vlna světové popularity on-line platebních služeb se rychle vyvíjí, proto Twisto přidali další předplacenou službu Nákupní účet. Tato služba umožňuje zákazníkovi nakoupit zboží až za 20 tisíc korun, služba Twisto to za něj zaplatí a zákazník má povinnost částku splatit do 15. dne dalšího měsíce. Jedná se tedy o něco, co připomíná kreditní kartu.

„Právě rozšiřující nové možnosti plateb mě na Twistu zajímají. Nabízí se mnoho synergií s Partners. Například, co se týče investic, ale i plateb pro naše klienty,“ vysvětluje spolumajitel poradenské firmy Petr Borkovec.

Oné přenesení služby do kamenných obchodů je také plánované, je zatím však tajné, jak přesně by to mělo fungovat. Má se opět jednat o princip kreditní karty, nebo o možnost platit v obchodě mobilním telefonem. Tuto službu můžeme připodobnit ke službě ApplePay, která funguje na iPhonech. Podmínkou ale bude platební karta vydaná například v USA.

Kdo odhalí rizikového klienta? Nikita

Algoritmus Nikita by měl být schopný odhalit rizikové klienty. Tento algoritmus odhaduje riziko zájemců o službu jakožto potencionálního podvodníka.

„Vyhodnocujeme to automaticky během několika sekund. Nevyužíváme k tomu žádné registry, ale velké množství volně dostupných lokalizačních a uživatelských informací. Od operačního systému zákazníka až po politickou stranu, která v jeho bydlišti vyhrává volby,“ vysvětluje Šmída princip systému.

Každý vyhodnocovaný údaj bude mít přiřazenou prioritu rizika na základě zkušeností a dá dohromady finální doporučení k pokračování spolupráce, nebo ukončení spolupráce. O systém projevily zájem i české banky.

Služby Twisto dnes využívá 150 e-shopů, které skrz tuto službu mají 6 – 7 % všech svých tržeb. Kolem 8 % uvádí i konkurenční služba Kup Najisto, kterou provozuje a vyvíjí společnost Creative Dock ve spolupráci s Home Credit a je nabízena ve 38 e-shopech.

Zdroj: iDnes.cz

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články