Triglav: Po extrémních výkyvech počasí se nepojistí jen hazardér


			Triglav: Po extrémních výkyvech počasí se nepojistí jen hazardér
7.2.2011 Pojistný trh

Pojišťovna Triglav se domnívá, že trh neživotního pojištění bude dál stagnovat. V odpovědích na otázky webových stránek oPojištění.cz to uvedl Petr Baný, generální ředitel a předseda představenstva pojišťovny. Přesto je přesvědčen, že podnikatelé nebudou spoléhat jenom na štěstí a své firmy si raději pojistí.

 

Můžete odhadnout, jaké bude letošní tempo růstu předepsaného pojistného?

 

Lze předpokládat, že trh v neživotním pojištění bude stále stagnovat. Případně je možné očekávat nízký nárůst na úrovni do 2%.

 

Vytvořili jste speciální týmy pro Solvency 2? A kolik je v nich lidí?

 

Ano, v Triglav pojišťovně se Solvency II věnují pověření zaměstnanci. V současné době se jedná o tři pracovníky.

 

Budou letos podnikatelé ochotni investovat víc peněz do pojištění svých firem?

 

V minulém roce Českou republiku zasáhly extrémní výkyvy počasí. Věříme, že nejisté klimatické podmínky přimějí podnikatele k zabezpečení svých firem a nebudou tak spoléhat pouze na štěstí a hazardovat.

 

Myslíte, že bude dál pokračovat masivní prodej jednorázového životního pojištění? Zkresluje to podle vás trh, či nikoliv?

 

Domníváme se, že otázka směřuje spíše na životní pojišťovny. Přesto podle našeho názoru, pokud je životní pojišťovna úzce svázána s bankou, tak nastavené podmínky mohou dobře fungovat i nadále.

 

A ještě pohled do vaší kuchyně. Na našich stránkách jsme citovali kvalifikovaného odborníka , který konstatoval, že kvalita výkazů, které předávají pojišťovny dohledu, byla v minulosti velmi pochybná. Proč tomu tak je? A jak lze za pomoci IT zajistit, aby všechna čísla skutečně seděla?

 

Do kvality a předávání dat jsme v minulosti investovali hodně času a peněz. Tyto investice již přinesly své výsledky a nyní máme problematiku zvládnutou a regulátor je zcela spokojený. 

Děkuji za odpovědi,

Dagmar Šístková

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články