Know-how pool. Nový druh podpory pro finanční poradce


			Know-how pool. Nový druh podpory pro finanční poradce

Jak fungují multilevely nebo broker pooly již v dnešní době ví většina finančních poradců. Společnost Money Plus, která na trhu působí již více než 5 let, o sobě říká, že jsou Know-how pool? To, jestli se jedná jen o marketingový trik či skutečně novinku, zjistíme od jednoho ze zakladatelů, kterým je Radek Šitera.

V čem konkrétně je Know-how pool jiný oproti MLM nebo broker poolům?

Těch rozdílů je několik, ale asi tím nejzásadnějším je, že každý poradce má k dispozici specialistu na úvěry, dalšího na neživotní pojištění a dalšího na investice (do budoucna plánujeme i na životní pojištění). Oproti velkým společnostem, které na trhu působí, se však nejedná o analytika, který by měl na starosti 1 000 i více poradců. V takovém případě je pak jasné, že jedinou jeho prací může být psaní metodik, e-booků nebo vytváření obecných infografik. Rozhodně však nemá kapacity na to, aby poradcům pomáhal s každým jejich klientem.

U nás má každý specialista na starosti maximálně 40 poradců, aby pro ně mohl připravovat porovnání produktů, poskytovat technickou podporu a vytvářet nabídek opravdu pro každého klienta.

A potřebují tuto službu poradci? Vždyť porovnat nabídky umí většinou sami?

Z našich zkušeností víme, že poradci si na tuto službu velmi rychle zvyknou, protože má pro ně několik výhod, a to i pro poradce, kteří se na danou oblast třeba specializují i deset nebo více let.

Zaprvé, pokud chce poradce pro své klienty poskytovat komplexní služby od úvěrů, přes pojištění vozidel, nemovitostí, odpovědností, úrazů, nemocí až po investice, tak by se musel dokonale orientovat v mnoha desítkách produktů, které se navíc často mění. Jedna část poradců si je vědoma toho, že to nemůže být v jejich silách a práci specialisty vítají jako cennou pomoc, a jiní si najdou od každého typu finanční služby 1-2 produkty a ty dělají pořád dokola. Pak se ale nedá mluvit o finančním poradenství, ale jen zprostředkování.

Zadruhé pak mají poradci mnohem více času na to, aby se mohli věnovat svým klientům nebo získáváním nových. Nemusí tak trávit mnoho hodin porovnáváním jednotlivých produktů, ale místo toho mají více času na to, co jim opravdu vydělává peníze.

Nemají však peněz nakonec méně, než by si vydělali v některém z broker poolů? Nějak se přeci ti specialisté zaplatit musí.

Není tomu tak. Provize jsou srovnatelné s většinou broker poolů. Možná v některých případech je nepatrně menší, ale díky více času, kteří mají poradci na klienty si vydělají i tak více. Např. u hypoték dostávají zhruba 1,2% z objemu úvěru.

Nebude poradce před klientem vypadat jako amatér, když sám nemusí nic vědět, protože na to má specialisty?

To je omyl. Poradce musí mít obecné základy z každé oblasti, ale nemusí být již expert na jednotlivé produkty. Musí např. vědět, co je to LTV, vinkulace nebo jaké jsou druhy invalidních důchodů, ale již nemusí vědět, která pojišťovna plní odpovědnost za škodu na vypůjčených věcech, nebo která banka akceptuje do příjmů diety dispečerům.

Je pak na něm, aby klientovi vysvětlil, že nikdo se nemůže dokonale orientovat ve všech produktech a ti, co to tvrdí, toho většinou vědí nejméně. Když jdete k doktorovi, tak vám také nebude tvrdit, že je chirurg, kardiolog, urolog, onkolog a stomatolog zároveň.

Velká část těch, kteří odejdou z MLM za vyššími provizemi, však stejně do pár let skončí, protože nemají manažera, který by je vedl k vysokým a stabilním výkonům. Nebude se to stávat i u Vás?

Víme o tom, a proto si každý poradce může za 10% ze své provize najmout profesionálního kouče, který mu k vysokým výdělkům bude pomáhat. Důležité je, že koučem je vždy někdo s mnohaletou praxí, koho si poradce sám vybral. Ne jako v MLM, kde to je většinou váš kamarád, který je váš manažer jen kvůli tomu, že tuto práci začal dělat o pár měsíců dříve.

Je ještě něco jiného, v čem je know-how pool jiný?

Výhodu, kterou mnoho poradců oceňuje, je, že nemáme žádné konkurenční doložky, pokuty či jiné sankce. Pokud se poradce rozhodne kdykoliv přejít se všemi svými klienty jinam, tak my mu v tom bránit nebudeme.

Dále se např. snažíme pomoci jednotlivým poradcům v budování jejich vlastní značky prostřednictvím tvorby loga, vizitek a webových stránek.

 

Zdroj: Money plus

Komentáře

Přidat komentář

No nevím nevím...

Jan Novák,  11. 9. 2015

Už to někde viděl zpracované lépe a tohle považuji za sprostou kopii cizí myšlenky!

RSS

Související články